Jump to content
  • Moderators

Mijn Ferrari 3000 is gecrasht,

nee is geen auto, maar mijn laptop waar ik al mijn gegevens op heb staan die voor mij belangrijk zijn.

Heel veel info over de pan, techniek enzovoort.

Nu ligt hij bij Ozzy en deze gaat een poging doen om hem te reanimeren en weer tot leven te brengen

Nieuwe harde schijf eventueel.

Mocht er iemand een laptop over hebben dan mag hij deze aan mij doneren,

Dit voor het geval dat de laptop niet meer te redden is.

Zit nu via mijn telefoon het forum te bekijken en vind dat niet fijn

( telefoons en ik liggen elkaar niet zo)

• Replies 59
  • Views 4.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Featured Replies

• 2 weeks later...

Aan mij is dat niet besteed Ozzy..

Bij moet dat soort dingen gewoon werken en anders is het kapot.

Dan ben ik altijd blij dat er mensen zijn die weten hoe het opgelost kan worden.

Succes.

gaat vast en zeker goed komen .... laptopje gaat het zeker weer doen, voor oude data iets meer moeite doen
Ik heb hier nog een complete computer (desktop), niet de nieuwste maar ik zal het dadelijk even testen. Als ie het nog doet kun je het van mee krijgen.
Verdorie, videokaart is dood. Nu is de rest van de specs aflezen ook gedoe. Maar ik heb aanwijzingen dat het geen oude troep is, maar nog prima werkbaar. Als Henk in interesse heeft dan fiks ik ergens even een videokaart en test ik verder.

Overigens, meteen even en cloud oplossing opzetten op de nieuwe pc/laptop voor backup?

Ik kan je SpiderOak van harte aanraden als privacy je lief is (2GB gratis, 100GB voor €10 per maand. Nemen jouw privacy echt zeer serieus).

Als privacy wat minder zwaar weegt kun je en google account nemen met gratis 15GB aan voor storage. Heb je meer nodig, dan kan ik op mijn domein nog wel en extra google account maken (15gig per account).

Dan voorkomen we toekomstig dataverlies.

bij Henk een tweede schijf d'r bij is meer dan voldoende voor een back-up.

Nouja, het fijne van een cloud (Google Drive of SpiderOak of zelfs Dropbox) is dat het automatisch synchroniseert en direct ook offsite is. Dat betekent dat je zonder moeite direct een goede backup hebt.

- Een tweede schijf in de laptop is niet handig, want dan moet je telkens je documenten kopieren naar de andere schijf (feitelijk handmatige raid-1 setup) en met een glaasje water ofzo over de laptop ben je alsnog de sjaak.

- Een externe harde schijf is bewerkelijk, want dan moet je iedere week ofzo backupje maken (aka alles kopieren). Ik stel me voor dat je dit geregeld gaat 'vergeten' en dat je bestanden dan out of date zijn bij calamiteit. Tevens is het on-site dus bij brand ofzo nog steeds een probleem

- Een cloud oplossing heeft beide nadelen niet, maar heeft een kleinere opslagruimte (gratis resp. 15GB, 2GB en 2GB) waarbij dropbox in mijn beleving de slechtste dienst levert.

Voordeel van externe hdd is dat je bijv. een kloon van je harde schijf kunt maken. Maar dat is ook met haken en ogen.