Jump to content

Hallo eenieder die technisch is.

Ik heb een tweeledige vraag, welke cardanolie moet er in de cardanklok van een st1100, en is deze te vervangen door motorex 75W/90, hier heb ik namelijk nog bijna een liter van staan.

Gr

D bouwhuis

Verzonden jazeker vanaf mien iepet

Featured Replies

Honda geeft GL4 op maar bv een Elf Moto Gear Oil 80w90 is een GL5 olie, en is ook goed geschikt

er gaat overigens vrij weinig in, en denk om de moer, die is niet van staal ijzer maar van een aluminium legering ( dacht ik 0 en die schijn je vrij snel kapot te draaien

Hypoid Gear Oil gaat er in de cardan klok maar of dat te vervangen is door de door jou genoemde motorex weet ik niet. Leg de specs even naast elkaar en je weet het.

Vullen tot onderaan het gat van de moer dus als het eruit loopt dan ben je er, motor wel op bok.

Zoals Nonkel Henk zegt 130cc,

of als je niet zeker bent, motor op de middenbok en vullen tot dat deze er terug uit komt gelopen.

http://img833.imageshack.us/img833/2320/p02k.jpg

http://img534.imageshack.us/img534/5472/0h6h.jpg

• Author

Hallo mensen, dank voor de reacties, maar het vullen gaat wel lukken, de vraag die er was is of de olie die ik heb staan (motorex 75w90) geschikt is voor de eindoverbrenging van de st1100

Verzonden vanof mien eifeun

met behulp van Tapatalk

De hoeveelheid olie is maar (130 cc)

Vervang het om de 24.000 km

Dus je kan nog jaren vooruit.

Henk jij bent de man die het weten kan uiteraard,,, maar ik heb een keer vernomen dat dit soort olie niet te bewaren is??? Dat zou komen omdat het olie is die water aantrekt uit de lucht. ???