Jump to content

Spuiterij gezocht voor topkoffer

Mijn nieuwe brommert heeft een prachtige kleur. Echt heel mooi, maar blijkbaar is de topkoffer er later bijgekocht. Deze heeft dus een iets andere kleur grijs.

Weet iemand waar ik kan informeren hoeveel het op kleur maken van een topkoffer kost?

Featured Replies

kostje ongeveer een 100 a 125 euro.
In Nieuwegein ken ik een motorspuiter die echt goed spuitwerk aflevert.

Hoi DonCorleo,

Gefeliciteerd met je nieuwe motor!

Ik heb destijds ook een 1300 topkoffer laten spuiten (maar dan voor op m'n 1100).

Dit is keurig gedaan door BVT Motorpaint in Nieuwegein (tip Panfiets) en kostte me 145 euries. Hiervoor hebben ze alles gedaan, dus ik heb niks hoeven (de)monteren.

Hier een foto, toen ik de topkoffer daar ging ophalen.

[ATTACH]1098[/ATTACH]

Groets, Hans

In haaksbergen zit een spuiter die de gehele zijkant van mijn blik (audi a3) netjes gespoten heeft voor €600 grijs metalic :autoschadebellers

Verzonden vanof mien eifeun

met behulp van Tapatalk

Motorfiets spuiten is niet hetzelfde als een auto. Los van de voorbewerking die anders is (andere primer, meer weekmakers in de lak om deze flexibel te houden ivm de kunststof ondergrond), geeft Honda het kleur recept voor haar motorfiets niet vrij waardoor deze voor derden vrijwel niet te mengen is. Enige mogelijkheid is scannen en mengen aan de hand van de scan. Dit komt vaak goed in de buurt, vrijwel onzichtbaar, maar is toch niet 100%. Bij Honda bestellen is dan de enige andere optie. En dat gaat per liter en da's teveel voor een motorfiets, laat staan slechts een onderdeel. Als een spuiter er naast 'jouw' motor niet nog een bestemming voor heeft, blijft hij er ofwel mee zitten, ofwel je betaald de hele liter.

En als het dan ook nog een pearl-metallic lak is, kan dit flink in de papieren lopen....

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

Mijn kleurnummer is ingevoerd in de computer en de juiste kleur kwam uit de mengmachine.

Met de juiste metallic.

Er is dan met welke lichtinval dan ook geen kleurverschil.

Het betreft hier een professioneel schadeherstelbedrijf.

Het zou in mijn geval wel een vriendenprijs kunnen zijn maar dat kunnen we weer proberen.

Groeten, Richard.

Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk