Jump to content

rechter kant van het blok "zweet"

Gisteren na een rit viel me op dat de rechterkant van het blok van mn st1100 (sinds deze week in mn bezit) een beetje zweet (zie foto). Dit forum leert mij dat dit waarschijnlijk de kleppendekselpakking (mooi scrabble woord) of de afdichting van de olie dop is.

Nu is het niet zo dat ik 2 linkerhanden heb, maar zou het eigenlijk wel fijn vinden om dit eerste klusje samen met iemand te doen zodat ik wat vragen kan stellen over de motor en bv gereedschap wat handig is om zelf te hebben.

Is er iemand hier die dat kan/leuk vindt? (Tegen vergoeding uiteraard indien gewenst)

Of andere tips ook welkom uiteraard

Alvast bedankt!

20210819_190932.thumb.jpg.f6ea78f575897892146d3fe1596d3a15.jpg

Featured Replies

• Author

Heb met net aangemeld !

Heb geen idee of dit teveel werk is voor dan maar het vragen stellen over motor en gereedschap zal dan zeker goedkomen :)

Afdichting van de olievuldop is heel gemakkelijk zelf te checken. Hoef je niet mee te wachten tot de TDT. Eerlijk gezegd denk ik echter niet dat 'ie daar lekt omdat die op zo'n beetje het hoogste punt van de motor zit. Heeft de motor lang stilgestaan? Zo ja, is dit niet iets om je echt zorgen over te maken. Zweetsporen verwijderen en de motor gaan gebruiken. Vaak lost het zich dan vanzelf op doordat de klepdekselpakkingen door de hitte van het blok zich wat beter gaan 'zetten'.
Heeft mijn ST1100 ook. Oliedopafdichting heb ik inmiddels vervangen. Zal dan waarschijnlijk ook kleppendekselpakking zijn? Ook ik kom naar TDT. Wellicht handig/leerzaam om ze beide tegelijk aan te pakken? Ik kan hierbij graag hulp/aanwijzigingen gebruiken! Waar kan ik het beste terecht voor de pakking? En heb ik dan ook nog andere onderdelen nodig?
  • Author

@Photoshoot volgens mij is dit het voor de hand liggende probleem als het je dop niet is. Ook wel benieuwd of er dan nog meer onderdelen zijn die je nodig hebt of vervangen kunnen worden.

Ik ga het werkplaatshandboek denk ik maar bestellen, ben benieuwd of dit een grote klus is.

Mee eens @Portupan ... Jarno (Twowheelparts.nl) is niet de meest communicatief vlotte of woordenrijke verkoper maar als er iemand is die (ook zeldzame) zaken voor de Pan te pakken kan krijgen voor een doorgaans redelijke prijs is hij het wel.

Ik doe dan ook graag zaken met hem.