Jump to content

Hallo pan rijders.

Ik weet niet goed hoe het forum werkt,dus alvast mijn excuses als ik het verkeerd heb geplaatst.

Ik ben ook geen ster met computers dus is het een hele uitdaging voor mij.

Nu komt het.

Zoals iedereen hier knutsel ik ook graag wat aan de pan.

Heb leds gemonteerd aan de voorkant.

Olie filters alles vervangen behalve brandstof filter die moet nog.

Ik heb al veel gelezen op het forum,met name over de gearindicator.

Nou die wilde ik ook wel dus besteld bij Ali.

Toen aan de slag.aangesloten op die rode stekker waar ik over gelezen had, en hij werkte.

Toen gaan inbouwen in het dashboard achter het venster .op de plek waar de letters hits staat.

Ik ga proberen een foto te plaatsen.

Vervolgens alles in elkaar gezet contact aan en de cijfers tellen mooi terug.

Toen gestart en komt er ineens een F te staan....en verder kom ik niet.

Tja ben toch niet zo handig als dat ik dacht.

Maar als er iemand een idee heeft sta ik daar natuurlijk voor open:cool:

• Replies 52
  • Views 5.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Het aansluiten van een Alie gear-indicator werkt eigenlijk hetzelfde als bij de gear-indicator van Healtech. Kan weinig verkeerd mee gaan. Je moet alleen één draad op de ECU aansluiten en 'm inleren. Ik neem aan dat je dit gedaan hebt? Als je 6x kort achter elkaar het contact hebt aaan/uitgezet, dan moet je 'm waarschijnlijk opnieuw inleren.
  • Author

Ik naast de plus en min rood en zwart ook een witte draad.

Hier zaten de insteek pennetjes al aan...later kom ik er achter dat er ook nog een blauwe bij zat.

Wat ik ook heb geprobeerd niks werkt.

Maar ik snap ook niet zo veel van elektronica.

Ik ben bang dat ik straks meer kapot maak.

• Author

@Tiesemans

Heb het nog eens gelezen wat je hebt gestuurd.

Heb het net nog weer geprobeerd om hem aan de geel groene draad aan te sluiten achter de teller,maar helaas wederom niks.

Eerst komt er 9 c en daarna weer dat Fje.

Dus ik geef het op.ben bang dat ik straks nog storing krijg en dat er dan niks meer doet.

Maar dankje voor de moeite!

Er zal vast wel in zv een techneut wonen die mij hier mee kan helpen.

Ff nagezien in de originele Healtech handleiding.

Hier wordt niet over een 9 of een F gesproken.

Een C (Clear) heeft te maken met het wissen van de schakelindicatie en hoge snelheid waarschuwing.

Ik heb zelf een originele Healtech met een ander ‘harnas’ voor mn 2002-1300.

aangesloten op de snelheidssensor en een extra draad naar de ECU voor het toerensignaal.

[automerge]1629233853[/automerge]

[iCODE][/iCODE]

Ben toch benieuwd, aan de indicator zit een stekker als deze?

[ATTACH=full]45358[/ATTACH]

@Eric R. dat klopt, maar er zijn namelijk 2 modellen eentje met één stekker en zoals jij toont met twee stekkers.

En die met één stekker gaat achteraan rechts onder het zadel in de rode fiche.

En dat draadje voor de ECU aansluiting is er niet bij de deze.

1629267747264.png.89456457f34347b2c325fbc2b9f7fecb.png

Edited by marc pan

Hey jongens,

Het was een gezellige dag, om wat te knutselen, we hebben beide veel geleerd (denk ik) maar het bleek iets anders.

Probleem dus niet opgelost, deze gear indicator heeft 4 kabels: rood(12v) zwart(massa) wit en groen, beide kunnen dus van alles zijn, maar dat staat niet vermeld in de beschrijving.

Ook gaf de indicator elke keer foutmelding F aan, na resetten werd de code C91 snelheidsmeter signaal en toerenteller signaal beide geprobeerd, maar de foutmelding bleef.

Dus geen 2 stekkers, 3 kabeltjes maar 4. op de internet site staat vermeld voor eenST1300 van 2008 of ouder, waar we aan werkten vandaag is een 2004 model.

Kabel van de ECU hebben we gevonden en is inderdaad de geel groen(snelheidsmeter)

Nu besteld @Brommert st1300 een andere, en ik ga kijken of ik het verschil van aansluiting op CMS kan vinden in de tekeningen.

Oh en PS: de ST stond er prachtig mooi bij in dat blauw, prachtmotor!

Edited by AviKing

• Author

Nou idd het was gezellig lekker gesleuteld zonder het doel gehaald te hebben.

Maar dat mag de pret niet drukken.heb zojuist een anderen besteld voor het bj 2002 tot en met 2007.en ja deze heeft 2 stekkers.

Het voordeel van deze dag is dat alles wat in de kont zit nu weer netjes gepoetst is en de stekkers allemaal met contact spray zijn behandeld.

Aviking je bent een topper!!!

Dankjewel voor alle moeite die je voor mij hebt gedaan.

Dit waardeer ik heel erg!!!....nogmaals dank

• Author

@Eric R.

De nieuwe is binnen en deze heeft 2 witte stekkers en een groene draad.

Heb het aangesloten zoals jij hier ergens beschreven hebt op het forum.

En hij werkt meteen.

De andere was idd kapot volgens de leverancier.

Grt frans

• 8 months later...
Wie o wie zou zou mij kunnen helpen om een gear indicator aan te sluiten. Ik heb de Ali versie inmiddels binnen met 2 witte stekkers en 1 groene draad. Zelf kom ik uit regio Rotterdam. Alvast super bedankt.
@dodo1001: Zou je graag willen helpen, maar ik woon niet bepaald om de hoek. Het aansluiten van zo'n Ali GI is redelijk simel. Je plugt de de twee witte stekkers tussen je speedsensor (rechts-achter op het blok) en de groene draad zet je op de gele draad met een dun groen streepje van de ECU (van een ST1300 wel te verstaan). Hieronder een beschrijving voor de installatie van een Gipro GI, maar die kun je ook gebruiken voor de Ali GI. Succes!

Installeren van de GiPro op een ST 1300 bouwjaar 2006 (1).pdf

Edited by RRR