Jump to content

Hoi beste mede Pan Gebruikers. Ik heb een tweetal weken geleden een uitschuiver gehad en naast het nodige herstelwerk, steekt er een ander probleem op.

De HISS werkt niet meer schijnbaar. Als ik de sleutel in het contact steek, gaat de indicatie NIET aan op het dashboard en krijg ik mijn beestje NIET gestart. net alsof het geen ontsteking heeft. Hij draait rond, maar slaat niet aan.

HELP......................

Featured Replies

Met de reservesleutel hetzelfde probleem?

Zit de chip nog in de sleutel?

Zijn alle zekeringen intact?

Draait de branstofpomp na omdraaien contactsleutel?

van zodra je sleutel in contact wordt gezet moet het hiss lampje aangaan en daarna uit (herkenning sleutel) als je lampje helemaal niet aan gaat is waarschijnlijk je antenne ( ring om het contact slot defect of niet aangesloten

de omval sensor heeft een pijl en deze moet naar beneden wijzen (inderdaad vreemd) echter deze blokkeert niet de startmotor en die draait wel rond maar de motor slaat niet aan

Ik heb recent een andere type motor erbij gekocht en die heeft ook HISS - was voor mij nieuw.

Mijn HISS deed het ook niet helemaal goed - bleek een slecht contact in de connector te zijn.

Je HISS storing kan door jouw ongeluk komen maar het hoeft niet.

Het simpelste wat je kan doen is de stekker van de HISS aansluiting eens loshalen, eventueel schoonmaken en dan nog eens proberen.

Bij mij was dat domweg de oplossing.

De antennering om je contactslot heen zelf is gewoon een passief stukje metaal.

Hij wordt echter met 4 superdunne draadjes aangesloten en die draadjes zijn dus best kwetsbaar.

Kijk eens naar aansluiting van je neutraal sensor.rrchts onderin onder je kijkglas.

Dan draait de startmotor nit, tenzij de koppelingshandel wordt bediend.

@Jacques

We horen niets meer….

Ik kan je aanbieden om met de motor op een aanhanger bij mij langs te komen.

Reserve contactslot, ECU, Hiss ring, etc. op voorraad.

Hoor t wel.

Martin.