Jump to content

Hoi allemaal!

Ik was ff m,n motor aan het poetsen toen me opviel dat er nog best veel restjes vlieg bleef plakken op het windscherm.

Nu was ik benieuwd wat gebruik jij eigenlijk op het windscherm om vliegroutes te verwijderen?

Featured Replies

Ik heb daarvoor een laken. Maak deze kletsnat en leg hem dan over de ruit en Kuip van de motor. Tijdje laten inweken en je veegt zo alle vliegen resten er af. Kost niks en super makkelijk. Doe dit ook zo bij de auto.

Er bestaat een spulletje voor vliegresten, weet de naam niet meer maat als ik die weet post ik het ff

op spuiten heel even +/- 1 a 2 min wachten en afspoelen met tuinslang

Nieuwe schuurmacine wel met schuurpapier hè.korrel 40 werkt het beste.

Modusnormalus: Inderdaad inweken is ook mijn beste ervaring, beetje sop erbij kan geen kwaad.

De kadavers zijn simpelweg door de impact van gem. 563 km/u ( mee of tegenwind in het midden gelaten) geplet, de eiwitten en andere drek drogen simpelweg gedurende rit in.

Duzzzzzz, het vergt wat tijd om ze weer lekker zompig en dus afneembaar te maken.

Of regelmatig een stopje maken om de graftuin van je ruit, c.q. helm te halen, ik doe niet anders,

Voor de snelkeIk maak mijn eigen viziermix. 1/3e deel glasreiniger van de Wibra, 1/3e dasty ontvetter, tevens Wibra item. en1/3e Foetsiefix truckcleaner. en van dit totaal de helft h2o. Mijn toermaten zijn er dol op.

En die truckcleaner doneert mijn werkgever.

Geen schoonmaakspullen of speciale sprays gebruiken, gewoon een natte handdoek of keukenlapje op je ruit leggen, een tijdje laten inwerken, en dan als alles ingeweekt is, de vliegresten eraf vegen met een andere doek!

Edited by DuinPan

Gebruik Motul E7 Insect remover.

Werkt fantastisch.

2 minuten inweken en daarna restenloos schoon.

Geen zin om met een zeiknat laken aan de gang te gaan, ook omdat ik geen garage aan huis heb.

Zuinig in gebruik!

https://www.dirtbikebitz.com/nl-NL/MOTUL-Insect-Remover-E7-Reiniging/d57234277.htm?

De Motul E7 Insect Remover spray helpt je bij het schoonmaken van je motor na een mooie rit.

Naast dat het geen gezicht is kunnen insectenresten en vogelpoep nare sporen achterlaten.

Dit voorkom je door eenvoudig met de insectenverwijderaar en een schone doek de resten te verwijderen.

Insectenresten en vogelpoep zijn hardnekkig maar het verwijderen ervan is met Motul E7 Insect Remover een fluitje van een cent.

Zonder moeite en zonder resten achter te laten veeg je na het aanbrengen van de reinigingsspray met een schone doek het plaatwerk schoon.

De spray is niet schadelijk en kan naast voor de plaatdelen, gebruikt worden voor spiegels, kuipruit, verlichting en metaal.

Spray de delen in die je wilt ontdoen van insecten of vogelpoep.

Laat de vloeistof 1-2 minuten inweken en veeg zonder moeite de resten van het plaatwerk af.

Zo maak je de motor schoon;

1. Spray de insectenverwijderaar op de te reinigen delen;

2. Laat de spray 1-2 minuten intrekken

3. Wrijf met een schone doek het vuil weg

Eigenschappen

- 400 ml sprayflacon met insectenverwijderaar

- Niet schadelijk voor het lakwerk

- Eenvoudig verwijderen van insectenresten en vogelpoep

- Te gebruiken op plaatwerk, kuipruit en lichtarmaturen.

Edited by Tiesemans

Idd, na de rit ff natte doek op de ruit/kuip. Na 15 a 20 minuten ( motorpak uitgedaan, korte broek aangedaan, koud biertje gepakt ) lapje er af en met natte spons en sopje erover. Klaar, schoon en de vliegjes pleitte.

Net als het helmvizier is ook het windscherm voorzien van een coating.

Deze is kras- en vloeistof gevoelig.

Om deze zo lang mogelijk in nieuwstaat te houden, zo min mogelijk poetsen(wrijven).

Als je toch wilt reinigen kan je het best met water afspoelen (zodat stof reeds weg is), natte doek opleggen, inweken, met natte doek vliegen e.d. verwijderen.

Dan met natte zeem nadrogen.

Alleen water gebruiken, omdat je niet weet wat in al die reinigingsmiddelen aan agressieve bestanddelen zitten.

Al iemand eens met een stoomreiniger geprobeerd??

Ik heb zo'n ding pas aangeschaft en ik denk er aan om het daar eens mee te proberen. Ik heb wel een oude ruit staan waar ik het eerst op ga testen.

ik rij meestal na de rit langs de wasstraat (met de hoge druk )

velgen reiniger

insectenreiniger en warme sop en dan de borstel met sop en

hij is weer schoon en glimmend .ik vind het super en snel.:good:

gr sec

• 2 weeks later...

Nou, ik ben afgelopen weekend bezig geweest met de stoomreiniger. Eerst een test gedaan op het oude scherm. Het plastic kan er wel tegen. Smelt temperatuur van plastics liggen vaak pas boven de 150 graden. En de stoomvocht is vrij snel afgekoeld.

Het werkt goed, ook al ben ik toch wel een paar minuten bezig geweest. Ik heb het rustig aan gedaan om de stoom de vliegen te laten weken en dan komt het vanzelf los

20210828_141637.jpg.219b4d032d0ed6a9863e6c89554dc0c6.jpg Hier nog smerig van de vliegen 20210828_143735.thumb.jpg.2941710b77652c7a78a13e3cdbf4bf88.jpg Mooi hè, schoon!!

20210828_141649.thumb.jpg.5da342c761d1c62f8d6587908a2f20c3.jpg Ook de neus is weer netjes geworden. 20210828_143742.thumb.jpg.b1771cc78f7cb1e27a44c79d89ac676e.jpg

Ja, ik denk dat ik dit vaker ga doen.

Met een natte doek eerst inweken werkt natuurlijk ook, maar dit bespaart wel een hoop tijd op het inweken.

Net terug van een motorvakantie in Frankrijk zat de voorkant flink onder de beestjes. Eerst ingeweekt, vervolgens met warm water gewassen en na het wassen de plekken waar nog restanten zitten met een natte spons en wat poetsspul (maakt niet uit van welk merk - dat van de Ac-Tion werkt ook goed) nagewassen. Afspoelen en droogzemen. Gaat moeiteloos, je motor glimt mooi en staat gelijk weer in de was, waardoor nieuwe beestjes gemakkelijker te verwijderen zijn. Belangrijk is om dooie vliegen niet te lang te laten zitten. Het koekt aan waardoor het steeds lastiger wordt om ze te verwijderen en tast op de duur je lak aan. Vooral de huidige watergedragen lakken zijn daar gevoelig voor, is mijn ervaring.

Ik ben helemaal voor huisvlijt en goedkope werkende oplossingen.

Maar bij gebrek aan inpandige garage c.q. garage aan huis (in mijn situatie) zeg ik in alle bescheidenheid geef Motul E7 insect remover een kans, mocht je het te pakken krijgen of toevallig zien staan bij de plaatselijke dealer.

2 minuten inwerken en je veegt hele legers aan verslagen insecten zo hup van je motor af.

TOP spul! Helemaal in combinatie met een goede microfleece doek.

Edited by Tiesemans

Ik ken mensen die dat doen......auto in de regen wassen. Doen ook hun autoramen op een stoffige dag niet naar benden omdat er anders krasjes op komen.......

Ik ben best wel zuinig op m'n spullen, maar dit gaat zelfs mij te ver.