Jump to content
Over een paar weken gaan we (2 maten en ik) een paar dagen rijden in het stroomgebied van de Moezel. Ons verblijf is in Bikershaus Mosel in Lösnich. Liever vermijden we op de heenweg auto(-snel)wegen en rijden we op ons gemak via een mooie route daar heen. Heeft iemand wellicht een mooie route beschikbaar vanuit (noord-, oost-)Nederland?

Featured Replies

Indien ik zou gaan zou ik op m'n Garmin XT kronkel route aanzetten , en ééns in Lösnich aangekomen een route langs Mosel/Rhein naar Rüdesheim organiseren , héél mooi ritje en bv in Rüdesheim de Loreley zéker bezoeken !

Fijne rit gewenst en hou het veilig :good:

Klembord met een ouderwetse kaart. Grote plaatsen als leidraad. Navigeren op gevoel, weg van de gebaande paden kom je de mooiste dingen tegen.

Onwijs veel plezier gewenst samen. Oh en maak foto's. Kunnen we zien wat voor fantastische reis we gemist hebben Wink:

Leuk zeg echt een mooie omgeving daar,24 sept ga ik ook met mn Motormaat Richard.

En ook wij zetten meestal een grote plaats in die richting waar we heen gaan, en dan over de kleinste weggetjes.

veel Tour plezier gewenst met lekker weer erbij

Ik ben net terug van een week Eifel. Verveelt nooit en is lekker dichtbij. Route via de Rider 550 laten kiezen. Mijn advies n.a.v afgelopen week. ( In mijn geval vanuit Harderwijk)

Start om 08:00- Rijdt snelweg tot aan Venlo. Je maakt dan in 1.35 uur ongeveer 170 km. Dus 09:30 rijdt je in Duitsland.

Na Venlo pak je de afslag 5 Nettetal en ga je lekker binnendoor. Houdt rekening met de rampgebieden. De Rider gaat er netjes langs en in enkele gevallen kan je er al door ( vreselijk beeld).

Veel plezier toegewenst!

Wees bedacht op riante omleiding als je via de 1 ...snelweg gaat richting bruhl. Binnendoor is het te doen maar ook daar omleidingen ahrtal en blankenheim ivm de hoogwater situatie en achtergebleven wrakken caravans, autos en bomen. Verder zijn er de nodige wegversmallingen en is het handiger om.niet een vaste route te nemen die je steeds terug op de route wil brengen .....kronkelroutes werkt dan beter.
  • Author

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik ga er mee aan de slag!

@Max, kronkelroutes op de Garmin XT bestaat niet, dat heet Garmin Adventure routes, maar dat bedoel je waarschijnlijk. Stelt niets voor, ik ben daar erg in teleurgesteld. Daarom vervang ik mijn oude Onroute motorkaart en doe die in de Garmin.

@Raaipan Klopt inderdaad veel bochten valt ook tegen, reed een keer op een rechte weg moest links af en maakte verder op een bocht en kwam na 200 meter weer op de rechte weg. waardeloos. wel weer een bocht.

Gebruik onroute super of kurviger.