Jump to content

ST1100 "97 te koop

Tot mijn grote verdriet moet ik helaas afscheid nemen van mijn trouwe groene ST1100 CBS ABS TCS.

Ik wilde nog graag de 100.000 km aantikken maar dat is er mede door de COVID uitbraak net niet van gekomen. Ik wordt dit jaar 71 en vanwege mijn toch wel verminderde evenwichtgevoel lijkt het mij verstandiger om mezelf en mede weggebruikers niet onnodig in gevaar te brengen.

Eigenlijk wil ik de motor compleet met uitrusting in één koop wegdoen.

Km stand: 99373 echte km’s. Bouwjaar 1997

Helaas de laatste 2,5 jaar nog slechts minder dan 400 km kunnen rijden. Wat is er in die periode gedaan:

Groot onderhoud uitgevoerd door de onvolprezen Dennis, daarbij:

De remklauwen uit elkaar gehaald en gereinigd en nieuwe remblokken geplaatst.

Koppeling hoofdcilinder revisie.

Rem, cardan en koppeling olie vervangen.

Motorolie en alle filters vervangen.

Voorvork uit elkaar en gereinigd, olie vervangen.

Cardan, meenemer enz. (in uitstekende staat) gereinigd en weer voorzien van het juiste vet.

Carburateurs afgesteld.

Tijdens de riemwisseldag is daarna de distributieriem vervangen en de waterpomp plus koelvloeistof.

Rondom alle lampen vervangen door ledverlichting en R.A.W. led indicatoren op spiegelkap geplaatst. Heldere knipperglaasjes in spiegelkappen.

Verder voorzien van een nieuw zadel van Top Selerie (3 keer op gereden)

RVS bochtenset en collector met nieuwe dempers van Marving met E-keur!

Topkoffer van GIVI met werkend derde remlicht.

Zo goed als nieuwe Batlax T30 banden voor en achter met minder dan 400 km.

Vorig jaar nieuwe accu.

Uirusting:

Prachtig en veilig doorwaaipak van REV’it met uitneembare vochtwerende binnenvoering plus zomerhandschoen van REV’it (XL) totaalwaarde € 650,- Jas XXL (geel) en broek XL lang (zwart). Ik ben 1.88 mtr, 100 kg. Pasvorm is strak dus wappert niet. Broek en jas zijn opgewaardeerd met hoogwaardige protectoren! Pas drie keer gedragen.

Witte Nolan N100-5 systeemhelm maat L en goedgekeurd als jet en integraalhelm t.w.v. € 350,- 2 jaar oud

ook slechts drie keer gedragen. De helm is daarnaast nog voorzien van up-to-date Cardo Bold intercom incl. speakers en microfoon. De Cardo kan buiten op de helm geklikt worden.

Z.g.a.n. Daytona motorlaarzen mt. 46

Tot slot een up-to-date TomTom 550 die je boven het dashboard kan klikken met vaste stroomaansluiting.

Is de motor als nieuw? Nee, er zijn wel wat littekentjes (geen vitale) die bij de leeftijd horen. En poetsen mag je zelf doen.

Een redelijk bod op de hele set wordt gewaardeerd, hoef niet de hoofdprijs maar geen onzin biedingen a.u.b. Staat in Rijsbergen (NB)

IMG_0780.JPG.db24fc1d286354085350f24ea1274c1e.JPG

IMG_0781.JPG.0a70e1daae5165b657484e2b5de92449.JPG

IMG_0782.JPG.fdd8a8b893cb4439180080027230d879.JPG

IMG_0785.JPG.c13d2dbed10ed80045b38ca75d093b8a.JPG

1.thumb.jpg.531c89929a52f5bc4b714bc967769ce9.jpg

.thumb.jpg.b03f04fd6f71706bc3c377975ddef2b5.jpg

handschoen.thumb.jpg.b95dfd38c3b30ba354772c0521bb46ef.jpg

IMG_0788.JPG.c488cee2450de082c9464bea260fa4a7.JPG

IMG_0789.JPG.8acc342e0045e2352e0b5f14ba97ace9.JPG

IMG_0787.thumb.JPG.3dbf10b94527de8caf92093ebfb0e9bd.JPG

IMG_0792.JPG.0c0f5cd58e777d615786ffadb3a04410.JPG

Edited by Job de Zeeuw

Featured Replies

Das spijtig @Job de Zeeuw om te horen dat je gaat stoppen met motorrijden. Mooie en goede motorfiets met de juiste zaken reeds vervangen.

Succes met de verkoop :good:

• Author
@Nosegear De helm is net als de rest zo'n 2 jaar oud. Ik had net alles aangeschaft om nog eens lekker te gaan genieten van mijn pannetje. Niet lang daarna brak de Corona ellende uit. In de periode die volgde ging mijn fysieke conditie achteruit en met name mijn gevoel voor evenwicht. Voor mij reden om ermee te stoppen. Ik wil mezelf en andere weggebruikers niet in gevaar brengen. Heeft wel moeite en verdriet gekost voor ik eindelijk het besluit genomen heb.

Hoi Job,

Dat is jammer dat je moet stoppen.

Kan me voorstellen dat dit een moeilijk besluit is. Motorrijden is toch een gevoel van vrijheid.

Hoppelijk vind je een koper voor je mooie motor.

Jammer dat je moet stoppen Job,maar je voelt het zelf het beste

Je heb net als ik een leeftijd dat alles mag maar niks meer moet

Er zijn best nog andere leuke dingen om te doen,maar nu is het even slikken

Groet Casper

Ontzettend jammer dat je zo moet stoppen maar uiteindelijk wel verstandig.

En in ieder geval succes met de verkoop!

Als ik een meelezend (nieuw) lid was op zoek naar een eerste betrouwbare Pan met als bonus top materiaal uitrusting ...

Ik zou het wel weten!

Spijtig dat je het voor gezien houdt omdat het niet meer gaat Job, maar wijsheid komt met de jaren toch?!

@Job ik zie dat de doorwaai-jas in het geel van Rev'it is, maar welke type-naam is dat? Ik kom dat niet tegen met het googelen.

Zonde Job dat het zo moet lopen voor je,

ik wens je veel succes met de verkoop en natuurlijk

nog vele jaren zonder motor.

gr sec

• Author
Dank voor alle ondersteunende berichten. Helaas nog geen geïnteresseerde kandidaten gevonden. Ik wacht gewoon nog even af.
  • Moderators

Ik persoonlijk zou de motor en kleding apart te koop zetten.

De motor met toebehoren.

En kleding is lastig te verkopen het moet je net passen......

Jammer dat rijden niet meer gaat maar dat zal een weloverwogen keuze zijn helaas

• Author
@elmo Mijn idee was alles voor een redelijk bedrag ( vanaf € 1750) verkopen. Dan kan de nieuwe eigenaar houden wat hij kan gebruiken en de rest zelf verkopen :)

Jammer te horen, niet makkelijk stoppen met een geliefde hobby.

Sluit mij in eerste instantie aan bij @elmo maar zelf ook een goed punt neergezet @Job de Zeeuw. Los zou het vast ook meer kosten. Verkoper kan zo potentieel een deel van een al zeer net geprijsde ST terughalen. Mijn punt is dan wel, moet iemand alleen daar net ook zin in of tijd voor hebben.

Beide gelezen denk ik bundel en elmo's losse verkoop zet lekker breed op de midzomer markt in en is volgens mij minstens even rap weg. En misschien sneller. Is er dan een losse verkoop dan zou dat potentiele verschil in eigen zak belanden. Geeft misschien net wat extra voor financiering in een van de andere hobbies. Of een nieuwe.

Want ja, weet niet wat de andere hobbies zijn maar; Leuke cabrio? Modelvliegtuigen? Speed pedelec? Treinen? Mooie gerestaureerde Zundapp of Sparta Sport? Bootje al dan niet met met wat extra pk? Lijst gaat door. Ziet ze hier ook voorbijkomen. Is ook zo ontzettend veel leuks met andere "motoren" te doen. Op, met of zonder wielen bij alle mate van evenwicht is er van kick gevend tot ontspannend.

Heel veel sterkte met de verkoop van de huidige "hobby motor" beste Job. Ziet er vanaf de fotos allemaal top uit en prijs zeer schappelijk. Even geduld maar verkopen doet het vast en zeker.

Wens dat er net zoveel plezier aan de (nieuwe) invulling mag worden beleefd.

• Author
@PandaBlack We hebben alvast twee flitsende snorscooters gekocht, kunnen mijn vrouw en ik toch gezellig samen op pad :). Een camper staat nog op de wensenlijst dus wie weet komt dat er nog van. Kan de Pan natuurlijk ook aanbieden voor € 1750 en de rest er gratis bij geven haha
Slimme aankopen Job, het gaat inderdaad om dat je net zo veel plezier aan beleeft en ook nog met je vrouw! Ik zou de kleding zeker wel apart verkopen, dat levert in ieder geval beetje wat (en de moeite ook) op.
Jammer dat je op deze manier moet stoppen met motorrijden. Voor deze Pan zullen er best wel gegadigden zijn. Ik heb deze advertentie naar mijn broer gemaild. Hij wil als “ heropstapper” een Pan gaan rijden. Sterkte met je gezondheid.
  • Author

De hele set is verkocht. Beetje verdrietig maar blij dat hij een enthousiast nieuw baasje gevonden heeft.

Er mag dus een slotje op.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Important Information

koekje ? wel twee handen aan het stuur We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.