Jump to content

Mijn rechter uitlaatdeel van de ST1100 b.j. 1992 kon niet tegen de hobbelige wegen die ik gsiteren had gereden en is kats doormidden aan de voorkant van de klem.

Nu heb ik al zitten zoeken naar dat deel, maar kom slechts complete stukken tegen (DUUR).

Kan iemand mij helpen aan een rechter uitlaat deel? Of anders iemand een tip?

uitlaatpandefect.jpg.2f50da36f25a3041a944649e98b62169.jpg

Featured Replies

Ik denk dat hij een rechterdemper met klem wil hebben. Een rvs klem heb ik denk ik nog wel liggen.

@PanEd Je kan een stuk rvs buis op de demper laten lassen.

En een nieuwe grafietpakking bestellen.

heren we zien toch duidelijk dat de mof is afgebroken van de demper zelf

en er zou wel een nieuwe mof aangelast kunnen worden maar niets zo vervelend als het doorgeroest materiaal te lassen.

maar vraag je ook af wat de plannen met deze motorfiets nog zijn

en bepaal op basis daarvan of een ander uitlaat systeem rendabel is.

duur is betrekkelijk

je uitlaat heeft het toch 29 x 365= 10585 dagen uitgehouden .

volledige vervanging kost je ca 1000,- en kun je er weer 30 jaar tegen aan

• Author

Bedankt voor alle reacties (een enkeling die het wel snapt). Ik ga er een projectje van maken met dumdum en uitlaattape.

Eerst goed schoonmaken, middendeel met dumdum opvullen en erna de tape. Uiteindelijk de oude klem terugzetten.

Ik maak straks wel foto's hoe ik dit opgelost heb, deze zit nu nog in mijn hoofd :)

Materiaal kosten ca. 21 euro

• Author

@Skippy10 Jazekers! Heb gelijk een berichtje gedaan. Hartelijk dank!

Voor zover zit de uitlaat dicht zoals ik het geplant had.

Bedankt voor alle reacties en hier mag een slotje op. Probleem (zover) opgelost. Op de lange termijn het hele deel vervangen door de tip van @Skippy10

Edit: *:na goed warm gedraaid te hebben komt de tape wel los. Zelf vind ik dit geen ramp, want was slechts voor het op de plek houden van de dumdum die inmiddels keihard is geworden.

20210805_140003.jpg.22a302816cee9c8cbcbd44cf879c7971.jpg

Eindresultaat.jpg.178d90c7497bb02bd66e292558fac965.jpg

Edited by PanEd

Achterdemper eraf halen, binnendiameter opmeten. Pijpje erin lassen en weer in de voorpijp steken en met een u vormige uitlaatklem vastzetten.

Denk dat de verwarring vooral was omdat de klem er niet opzat en je aangaf waar die moet zitten i.pv. de scheur toe te lichten. Dacht zelf ook dat je de klem of mof bedoelde.

Anyway! Als je dan toch gaat vervangen is RVS geen idee @PanEd ? Delkevics kost de hele voorbochtenset rond de 250. Inclusief dempers en al het benodigde materiaal was ik €550,- kwijt. Dat is inclusief verzenden.

Gewoon even een balletje opgooien hoor. Snap de keus voor origineel ook prima.

• 1 month later...
  • Author

Inmiddels bezig met een nieuw rechter uitlaatdeel aan het vervangen en nu zit ik met de vraag welke pakking er tussen de uitlaat en blok horen. Ik kreeg 2 pakkingen mee die je helemaal passend aan kan drukken, maar ik haalde er koper ringetjes vanaf.

Met de pakkingen die ik meekreeg vind ik het niet echt netjes in elkaar vallen. Graag hiervoor even wat hulp.

Welke uitlaat/blokpakking heb ik nodig?

• Author

Opgelost;

Kan zowel met een dikkere pakking als met een koperen pakking. Een beetje een vreemd systeem, daar de schacht niet echt diep zit.

Mede opgelost dankzij tel. contact met @panman1100 ...bedankt!!!

Zit weer perfect en klinkt weer als vanouds.