Jump to content

Vandaag was het dan eindelijk zover:

Mijn Pan begon vanmiddag na ruim 2 jaar weer te grommen.

Hij liep werkelijk als een zonnetje.

De monteur die me hielp, gaf een groot compliment aan degene, @Lucky Luc die mijn carburateurs had gereviseerd.

De Pan liep meteen perfect, zelfs het synchroniseren was maar heel beperkt nodig.

Koelsysteem weer volledig geinstalleerd, de carburateurs weer op hun plek, gaskabels en chokekabel weer vast.

Yamaha handvatverwarming geinstalleerd, daarna de tank, deze gevuld met 10 liter Aspenbenzine en vervolgens die druk op de knop.

De benzine moest nog even door het systeem opgenomen worden, maar toen dat eenmaal stroomde....

KIPPEVEL...!!!

Nu nog het verder opbouwen en de navigatie installeren.

Featured Replies

• Author

Nog niet helemaal.

Ik zit nu nog even met de aansluiting van m'n aangeschafte TT Rider 550.

Daar zit een draad bij met een zwart en een rood uiteinde.

Zie foto.

Wel heel erg dun draad. Sluit je die direct aan op de accu..?

Sorry, maar electra ben ik nou eenmaal bepaald geen tovenaar, beter gezegd, ik weet er errug weinig van af.

20210801_125713.thumb.jpg.571cc303f76924ee918fcc07b6e73b77.jpg

Edited by TonyPan

@TonyPan Ik heb het wel direkt op de accu aangesloten, wel via mijn zekeringblok die in het kontje zit, en ik heb er een schakelaar tussen gezet om hem ook stroomloos te kunnen maken.

Ik zou er een relais tussen zetten zodat, als het contact uitgaat, ook de navi uit gaat.

Voorkomt spanningslekkage en dat je accu leeg is.

Fijn! Heerlijk als je machine weer tot leven komt.

Alleen, dat grommen is toch niet goed? De mijne heeft een soort van fluit :D.

@Tommie heeft mijn TomTom aangesloten (ik mag niet aan koperdraadjes komen want ik en elektriciteit:Fool.

En koperdraadjes zijn zijn afdeling, hij heeft ervoor geleerd :good:.

Desgevraagd heeft hij mij verteld dat de draadjes aangesloten zijn op de verlichting (stadslicht).

• Moderators

Nog niet helemaal.

Ik zit nu nog even met de aansluiting van m'n aangeschafte TT Rider 550.

Daar zit een draad bij met een zwart en een rood uiteinde.

Zie foto.

Wel heel erg dun draad. Sluit je die direct aan op de accu..?

Sorry, maar electra ben ik nou eenmaal bepaald geen tovenaar, beter gezegd, ik weet er errug weinig van af.

Ik sluit dat zelf nooit aan op het stadslicht omdat het geen charmante oplossing is, je hebt een accessoire zekering op de 1100 zitten, tak hem daar vanaf, dan wordt hij ook spanningsloos als je het contact afzet.

@Lucky Luc voor ons doorgeleerde mafkezen ( ;) ) is dat absoluut waar, echter is aansluiten op het stadslicht buitengewoon functioneel en goed te doen als je niet goed weet te vinden waar alles zit. En ja daar is natuurlijk ook weer van alles op af te dingen

by the way en heeuul erg off topic, ben je toevallig op de voorgenomen TDT Lucky luc, zou je mijn balansassen dan eens kunnen beluisteren en wellicht afstellen?

Ik kan mij herinneren dat hij een beetje achter het zekeringenkastje verstopt zat, en misschien ook niet vast gemonteerd aan het frame maar als draadzekering. Ik heb vanaf hier een rood/zwarte boxdraad naar voren naar het compartiment onder het zwarte befje onder het raam gebracht en aldaar de accessoires (navigatie, temp.meter en USB poort) erop aangesloten.