Jump to content

Hallo, ik ga seffens naar een tweedehands ST1100 kijken. De eigenaar is er momenteel niet, maar ik kan de motorfiets dus wel gaan bekijken.

Kan ik ergens het bouwjaar van de motorfiets aflezen op het typeplaatje ?

Bedankt voor de reactie(s).

Featured Replies

Lukt het niet ondanks bovenstaande zou je het via het kenteken toch kunnen opvragen? Zonder kentekenbewijs alleen iets lastig te checken of 't de juiste platen zijn.

Andere opties? Versie en bouwjaar bepalen via de kleur, kleurcode sticker zit meestal op het frame onder het zadel en vergelijk met de kleuren lijst van dit forum. Kan het lijstje met velgkleur per jaar niet zo 123 vinden. Grovere schatting is via opties van de ST.

Voorbeeldje;

NH-359M Mute Black Metallic is bj. 1997

ABS/TCS sticker op de zijkant en geen CBS is van '94 of '95. In 1996 kreeg de ABS versie CBS, 40Amp dynamo en dikkere voorpoten.

Is bij een 1100 of 1300 het plaatje te vinden op het balhoofd , zoals dat altijd was ?

Want als volgend jaar de verplichte keuring er komt zullen ze dit willen checken.

En als dat op die plaats zit zal het moeilijk zijn om af te lezen vanwege de kuip die het zicht beperkt of de kabels , leidingen die er langs lopen.

Uit mijn blote hoofd zit ie links op zijkant balhoofd bij een 1100 @Mister Vogezen. Is ook zichtbaar. Van een 1300 ga ik er gemakshalve van uit dat ook die daar zichtbaar zit. Bij controle in diverse landen moeten ze het kunnen aflezen.

Edit; ja links balhoofd. Framenummer zit rechts.

1627658262867.thumb.png.f46304d3657a3997f9e9d8659a2c374b.png

1300 heb ik maar 1 kant van de motor. Net als de 1100 framenummer rechts.

Screenshot_20210730-172528_Chrome.thumb.jpg.1e4b26658b8f83a4273541946912d83c.jpg

Edited by PandaBlack

VIN en framenummer zijn hetzelfde.. zit bij Honda altijd op het balhoofd, bezien vanuit de rechterzijde van de motorfiets.. bij oudere fietsen is het het 7de karakter, bij de ‘nieuwere’ is het het 10e karakter. (De ‘plant’ gegevens, als in de eerste drie karakters, niet meegenomen. Kortweg gezegd vanaf het typenummer. St 1100 PA =sc 26, cbr 90 fireblade’s zijn sc 28,sc 33, sc 44, sc 50, cbr 600 beginnen met PC, transalp met PD, ed. typebenamimgen).

Oudere machines zijn tot 1980, nieuwere vanaf 1980 (grof gezegd)..

Edited by Oooosterling