Jump to content

zeer goedkoop kledij waterdicht maken..

hallo iedereen

vandaag heel mijn motorvest en regenbroek ingesmeerd met kaarsvet (theelicht kaarsje).

vooral de naden goed behandelen en daarna met de haardroger erop zodat het vet goed in de naden kan dringen!!

ben je even mij bezig maar is een leuk werkje waar je niets mis mee kan doen..

als het goed gedaan is is er ook geen kaarsvet meer te zien op de vest..

heb ik gezien op youtube als je logisch redeneert moet dit werken he

IMG_1032.jpg.02c097a548e22aee85e5343fdda8326c.jpg

IMG_1033.jpg.3944551938744d116199d10876965bdc.jpg

IMG_1039.jpg.3f4bd906fa4d3560cd57356d17c617b8.jpg

IMG_1037.jpg.bc3d620da85ae217e54fe48b68008ff5.jpg

Featured Replies

Lijkt prima maar….

Als je het te “dicht” smeert wil het vocht er ook niet meer uit. De ademende werking is dan weg.

Dan wordt je natter van binnen dan van buiten.

Ik gebruik Harmisol. Werkt prima en kost rond de €3,50 voor het complete pak.

Werkt prima, goeie tip @frankie. Een rechtstreeks uit de bijna vergeten grootmoeders almanac. Is in de basis gewoon een waxcoat maken en ja dat wordt heerlijk waterdicht. Kaarsvet is waterafstotend.

Bij mijn lederen jassen gebruikte ik altijd warme Canauba of schapenvet om hetzelfde effect te bereiken. Op dit moment heb ik een cordura jas met een losse regenvoering. Deze heeft een zelfsluitend Goretex achtige membraam(?). Is die niet meer waterdicht maak je het zeiknat, strijk je de vezels naar beneden en laat hem hangend drogen. Et voilá weer een tijd lekker droog.

Wat Jur aangeeft moet je bij wax het niet overdrijven. Damp en druppels schelen enorm qua formaat en damp kan vaak wel ontsnappen als je het niet compleet dichtkit. Broeierige valt dan ook best wel mee.

tja als het werkt waarom niet ......

ik heb dit altijd gebruikt voor de boel waterdicht te houden .......[ATTACH type=full" alt="IMG_20210726_102758.jpg]44787[/ATTACH]

De beste combinatie die je kunt vinden! :Smile:

Als duiker draag ik een pak dat waterdicht is...alleen mijn gezicht wordt nat. Dat pak wordt met een speciale rits water en lucht dicht gemaakt...een zgn droogpak.

Die rits wordt onderhouden met......libello lippenbalsam ...vroeger deden we kaarsvet gebruiken.

Probeer die libello maar eens...gaat de rits ook heerlijk soepel.

Ditzelfde heb ik gedaan met mijn sigarettenaansteker die aan de buitenkant zit, aangesloten en langzaam de binnenkant volgestort met kaarsvet. Nooit kortsluiting gehad bij hevige regenval.

Ditzelfde heb ik gedaan met mijn sigarettenaansteker die aan de buitenkant zit, aangesloten en langzaam de binnenkant volgestort met kaarsvet. Nooit kortsluiting gehad bij hevige regenval.

Slim. Ik heb er een stuk binnenfietsband overheen getrokken en de draden daardoor geleid.

• Author

Ik heb ondertussen mogen ervaren dat kaarsvet niet werkt lek nog altijd even veel.

Ik ga eens boven vermelde merken proberen.. te beginnen met Harmisol

• Author
Ik heb op aanraden van een paar motards de s100 impregneer spray gekocht en al getest bij regenweer. Mijn vest blijft droog nu maar het regende die dag niet superhard.. de regen loopt direct van de vest waar ze vroeger al dat water opslorpte en bijgevolg dus dubbel zo zwaar werd met de nodige lekkage als gevolg!!

7372531A-D3B6-4A54-A213-6F5475F3310A.jpeg.3fc21c02b4f89a8708456459f5e8ae57.jpeg

• 4 weeks later...

@elmo , die buitenaansteker zit op mijn andere motor. Volgestort zonder plug.

Op mijn Pan zit hij ook in het binnenvakje met het deksel er op is dat sowieso waterdicht, dus die is niet volgestort met kaarsvet.

• 3 months later...

Gebruik de spullen die @blackpan1100 gepost heeft.

tja als het werkt waarom niet ......

ik heb dit altijd gebruikt voor de boel waterdicht te houden .......[ATTACH type=full" alt="IMG_20210726_102758.jpg]34145[/ATTACH]

Heel veel beter gaat het niet worden! 😊