Jump to content

Dag allen,

Hierbij wil ik mij kort voorstellen als een kersverse eigenaar van de Pan European ST1100 uit 2001, in donker/bordeauxrode kleur, met 121.000 op de klok. Ik ben dus Peter, zoals de titel al genoeg zegt, kom ik uit '88 en volop genietend wonend in Ede, samen met vrouw en kind. Sinds 2010 heb ik mogen genieten van de motorrijbewijs, en in de loop van jaren verschillende motoren gehad (o.a. Yamaha Majesty 250, Majesty 400, Honda vt700c, Suzuki GSX 1250 en hele korte tijd Deauville NT650). Wat meest toch bijgebleven is de praktische handigheid van de motorscooters en de machtige smeuïge koppel over gehele toerenbereik van GSX 1250. De Pan heeft toch beetje van dit alles, al is vermogensafgifte iets wat minder fel.

Mijn Pan is tevens een ex-politiemotor geweest, gezien de schakelaars die erop zitten en dat de motor een keer is overgespoten en geen gouden biesjes heeft. Dat zal mij een zorg wezen, de Pan is wel goed onderhouden geweest. Er moet wel een en ander gedaan worden, o.a. de balhoofdlager, d-riem en kleppen stellen.

Al met al ben ik er blij mee en hoop hier vaak te kunnen rondneuzen.

IMG-20210710-WA0013.jpg.821412469117fd13a649b0ed10a081ad.jpg

• Replies 74
  • Views 2.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Hartelijk welkom op het forum Peter, en je ex dienstfiets natuurlijk ook. Is de trouwens de eerste dienstfiets die ik ken met gouden velgen. Is de historie bekend? De knoppen kunnen natuurlijk ook zijn toegevoegd door een vorige eigenaar die dat mooi vondt. Jouw ST ziet er wel errug mooi uit. Prachtige topkoffer ook.

Hebt in die jaren motorrijden een leuke en uitgebreide motorhistorie opgebouwd. Staat toch wel erg leuk speelgoed tussen.

Wens je op het forum en de Pan een geweldige toe. Met fantastische en bovenal veilige kilometers.

• Author

Welkom welkom Peter!! :good:

@PandaBlack

Naar mijn weten hebben @Henk2511 en ik allebei een ex politie fiets met standaard gouden velgen?!

Dank allemaal voor een warm welkom! Hebben jullie ook die schakelaars rechts op de stuur met diverse functies en gebruiken jullie die ook?

@PeetST88 de politie schakelaar is aanwezig inderdaad.

Maar afgezien van een beperkt aantal (elektro technisch onderlegde) forum leden (die wel de extra knoppen bruikbaar hebben gemaakt) gebruikt het merendeel van de leden hem "as is" ... (dodemansknop en licht).

• Author
Ik ben niet echt van plan om gebruik te maken van schakelaar, waar moet ik hem ergens voor gebruiken. Disco of neonlichtjes misschien, maar ik maak me liever druk om het rijden zelf. :)

@PandaBlack

Naar mijn weten hebben @Henk2511 en ik allebei een ex politie fiets met standaard gouden velgen?!

Grappig man nooit bij stilgestaan. Dacht serieus dat het bij jullie motoren een custom aanpassing was. Had die gouden totaal niet op het netvlies. Bij ons in de regio reden de dienst ST's allemaal met zwarte en later donkergrijze velgen rond. Wellicht dat ons plattelands bureau minder vaak het wagenpark veranderde en die gemist heeft(?)

1627145619965.png.6142387a401f7160dbe5fc87e41d0570.png

En zo blijft een mens leren. Cheers! Ik schrijf het erbij! Drinks