Jump to content

Ik lees hier al een tijdje mee, maar ga me toch eens voorstellen...

Ik kom uit Gent (Gentbrugge) en ben geboren in 1972...

Ik heb mijn motorrijbewijs gehaald in 1997. Datzelfde jaar heb ik een tweedehands Honda CBR600F gekocht van bouwjaar 1993. Buiten gewoon onderhoud, heb ik eens een spanningregelaar moeten (laten) vervangen.

In 2006 heb ik die ingeruild voor een R1100R van 1995. Vrij goede motor, maar toch regelmatig wat extra moeten vervangen. In 2010 heb ik bij tellerstand 100.000 hem ingeruild voor een R1200GSA van 2006 met 25.000km op de teller.

Mijn gedacht was daar vele jaren zorgeloos mee te rijden, maar niks was minder waar..Ik heb veel moeten vervangen; kardan, versnellingsbak, ABS-pomp, spaakwielen...tot bij 50.000 km een klep afbrak en in het oliecarter lag.

Die heb ik dan ingeruild in 2016 voor een Harley roadking classic 2003. Leuke motor, maar niet zo heel praktisch.

De Harley is verkocht in 2021. En nu heb ik interesse in weer een tourmotor.

Ik ben nog aan het twijfelen: ST 1100 of R1100RT

Enige nadeel van een Honda, is dat er in Gent geen dealers meer zijn en ik niemand ken die aan Honda's sleutelt.

Misschien vind ik hier wel iemand.

Veel onderhoud doe ik zelf (motorolie-filters-remblokken-wielen uithalen) maar complexere zaken doe ik liever samen met iemand met met meer ervaring.

Ook heb ik nog een Sym Joymax 125i ... leuk voor in de stad..

Featured Replies

Welkom @Fronteradriver. Tja twijfel. Maar 1 ding aan te doen. Goede proefrit op een ST1100. Hoef je daarna ook die BMdinges niet meer te testen want want die eerste generatie Pan Europeans rijden zo lekker dat je er niet meer vanaf wil.

@Max blauwe ST1100 staat te koop met lage kilometerstand en geloof een jaar Honda service garantie. Misschien waard om daar eens naar te kijken. Ziet er subliem en als nieuw uit.

Wat het ook wordt wens je er onwijs veel plezier mee. Oh en post even een foto met wat het is geworden. Zien we graag (Zelfs de beiersche machines).

Welkom op dit forum Fronteradriver.

Er is een officiële Honda dealer in Dendermonde , nl SB motos.

Gentbrugge - Dendermonde is niet zo heel ver uit elkaar.

Een dik half uurtje toeren.

Dan doe je toch al een beetje basisonderhoud.

Toch een goed begin.

Zo ben ik ook begonnen , wij allemaal wel .

Tot nu toe stel ik mijn kleppen zelf met behulp van het forum , werkplaatsboek en joetsjoep.

Edited by Mister Vogezen

Dag Frontera, van harte welkom op dit prachtige forum!!! :vroem: Heel veel wijsheid met je zoektocht naar jouw toermotor en veel plezier met het forum.

Als ik moest kiezen in jouw plaats tussen de door jou genoemde motors, zou mijn keuze simpel zijn:

ST1100.

Zou je een BMW R1200RT overwegen, dan eentje van na 2007, dit in verband met ABS-systemen die er zomaar mee ophouden en schreeuwend duur zijn om te vervangen /repareren.De modellen van na 2007 hebben daar geen last van.