Jump to content

Ik heb inmiddels een aantal verschillende types LED bay15d lampjes met rood licht geprobeerd in mijn achterlicht. Allemaal met teleurstellend resultaat. Het verschil tussen achterlicht en remlicht is amper zichtbaar. Op het filmpje zie je duidelijk het verschil tussen het LED lampje en de gewone gloeilamp. Ik weet dat er diverse mensen zijn die het wel voor elkaar hebben. Doe ik iets verkeerd of heb ik tot nog toe gewoon het juiste lampje nog niet gevonden?

N.B. Als ik m'n switchback lampje uit m'n richtingaanwijzer er in doe werkt het wel naar behoren. Maar die heeft een vertraging (valt even helmaal uit). En het witte licht vind ik te wit voor in het achterlicht.

Wie kan me bijlichten in dit vraagstuk?

Featured Replies

Dat is nu de reden dat ik géén led achterlichten heb, ik heb ook nog nooit goede lampen gevonden die genoeg licht geven bij het remmen, het verschil met gewoon licht en remlicht vind ik véél te weinig.

dan is het verschil met halogeen lampen veel groter.

Ik heb dat ook geprobeerd

Ze hebben de fitting helemaal vol gezet met leds en gaan alle kanten op

Er is echt veel zooi te koop

Zit er aan te denken zelf leds te plaatsen met weerstand

Je kunt dan zelf het aantal kiezen en de grote van de leds

Het is dan geen plug and play,dat dan weer niet;)

Ik heb al jaren 2 van deze led achterlichtjes met een zender erin.

Die zender doe ik niks mee, de bijbehorende plaklampjes met de ontvanger liggen gewoon op de plank in de schuur.

Heb deze ooit bij roukama in de opruiming gekocht, en de leds bevallen mij prima.

1626987885247.png.e21ae37260164dd9e62350544e291e2b.png

Maar het was een opruiming en roukama heeft ze niet meer.

Het verschil tussen achterlicht en remlicht is goed zichtbaar.

Het merk was wynns volgens mij. Zal eens kijken of ik meer gegevens heb.

@Henk2511 Henk er zit een plakstrip bij met 6 ledjes op batterij, die kan je als extra remlicht op je helm plakken.

Dat werkt dan draadloos. Ik heb die set ooit gekocht voor mijn yamaha xj900 waar ik iedere maand nieuwe achterlichtjes in kon zetten.

Trilde steeds kapot, met de leds nooit last meer. Deze zijn overgezet op de pan en heb ik nu een jaar of 5 in gebruik.

duidelijk Kees, je mag dan tijdens het remmen niet links of rechts kijken, haha !!

maar er zijn toch wel meer hier op het forum met led achter/remlichten ?

hebben die dan ook minimaal verschil ?

Heb ook led in achterlichten zitten. Kan zo wel goed verschil zien.

[ATTACH type=full]34062._xfImport[/ATTACH]

Welke het zijn moet ik even opzoeken..

@Turbilence ik heb een lampje dat er hetzelfde uitziet van een andere verkoper gehad. Ik vond het ruk.

Heb je een filmpje waarop het verschil zichtbaar is?

Op dit moment heb ik daar geen filmpje van.

Zal eens kijken of ik die binnenkort kan maken...

Ik heb leds in mijn achterlicht. Als je dichtbij staat valt het verschil niet op, maar op afstand zeker wel! Heel blij mee! Via Ali gekocht.