Jump to content

Featured Replies

Volgens mij kan je je computer van de motor uitlezen en zien wat er mis of goed is dmv codes.

Bij auto's heb je dat ook een OBD poort.

OBD staat voor On-Board Diagnostics. Deze kan Diagnostic Trouble Codes of DTC's uitlezen. Bij de meeste wat uitgebreidere modellen kan je ook live informatie krijgen uit de ECU en op het voertuig aanwezige sensoren.

@Mister Vogezen basis parameters zijn over het algemeen wel beschikbaar. Voor diepere diagnose en alle sensoren moet je vaak wel speciale software hebben.

Zelf alleen ervaring met autos met OBD2 dongle Smart en een Opel Ampera (weet trouwens niet of de 1100 een OBD poort heeft). Met een dongle en bijvoorbeeld Torque krijg je al redelijk wat te zien.

Dit apparaat is volgens mij een unit met software voor de bekende grote motor merken. Zal misschien for minder bekende machines basis data lezen of via een database werken. Maar ben niet zeker hoe en wat. Eigenlijk wel benieuwd naar meer info @marccc. Gaaf ding. :)

• Author

ga volgende week eens wat testen uitvoeren op mijn motor , ik heb het gezien dat ze er mee bezig waren op een bmw , je kan zien of er ergens een slecht contact is tot wat er ook maar defect kan zijn ..bv sensors alle elecktrische componenten en aanpassingen aan de computer van de motor , sleutels inlezen , benzinepomp , ABS enz enz werkt ongelooflijk goed .. bij de honda's werkt het zolang je een diagnose stekker hebt dus motoren vanaf de st1300 en andere motoren

is net zoals je uw wagen bij de dealer aan de computer kan laten hangen om alles uit te lezen ..

Ik heb een dergelijke stekker voor de RT. Een GS-911. Als je olie ververst moet je het interval van verversen aanpassen, anders gaat de boordcomputer zeuren dat er olie moet worden gewisseld. Ook wanneer de motor een beurt moet hebben, krijg je te zien in het display. Als jer het onderhoud zelf uitvoert, kan je ook die interval aanpassen.

O ja, storingen uitlezen kan uiteraard ook. :Smile:

• Author
je hebt van die blokje's die foutcode's uitlezen bij de auto , deze gaat wel iets verder dan dat . bij de dealer hebben ze net dezelfde maar met een vleugel van honda op de doos ... die vleugel maakt de prijs vermoed ik :angery:WackoWacko

Als ik kijk op de site, komt mijn 1300 2002/2003 niet in aanmerking….

Toch beduidend na’ 95 en heeft een stekker…

Mogelijk hebben latere bouwjaren de functie met dezelfde ECU wel. …

ik hoor graag de ervaring…