Jump to content

Delkevic aansluiten op originele dempers st1100, past niet

Beste Mensen,

Vraagje, omdat de collector van mij st helemaal verrot was en niks meer van de downpipes over was om er nog iets anders tussen te kunnen lassen heb ik een delkevic set aangeschaft. Op de franse site besteld, maar werd helaas gewoon vanuit de UK verscheept met de bijbehorende kosten.

Bij het demonteren van de demper brak het stuk af wat de collector in gaat. Deze heb ik vandaag laten lassen. Echter het lijkt alsof de delkevic diameter wat groter is. En voor ik de pijp met de klem verrot draai, want denk dat ik zeker een mm of 10 ruimte tussen zit vroeg ik me af of mensen hier daar ook tegenaan zijn gelopen? En met welke oplossing ze gekomen zijn.

Ik kan natuurlijk terug gaan naar de lasser en op beide pijpen een dikkere diameter laten lassen. Of ik zat aan iets als een spacer te denken, zie link. maar ben nog niet helemaal uit het feit hoe ik dat dan ga doen,

https://www.voorwindenparts.nl/auto-onderdelen/uitlaten/uitlaat-universeel/buis-spacer.html

thumbnail_IMG20210720153530.thumb.jpg.9ee1d87b83321ad072aad6157e15f98e.jpg

thumbnail_IMG20210720155858.jpg.3e18f6006169c39121a65800b09027f7.jpg

thumbnail_IMG-20210718-WA0004.thumb.jpg.22ec9df04b344daea29a9238efd42ed1.jpg

Featured Replies

• Author
[uSER=819]@sleutelaar[/uSER] de pakking zit al aan de binnenkant van de delkevic buis. maar zelfs dan heb ik teveel ruimte over. Ik zou het liefst iets over de demperbuis heen schuiven om het passend te maken
  • Author

@Putput eet je toevag nog welke maat? ik zit te twijfelen tussen 41 binnen en 46 buiten of 42 en 47. de demper is 40mm. maar er is een aardig stukje te overbruggen

[automerge]1626884465[/automerge]

Opgelaste pijp niet gewoon te klein?

zelfde diameter als het origineel, denk dat dit gewoon een stille hint van delkevic is, van koop er nou ook maar gewoon dempers van ons bij

• Author

Heb onlangs precies hetzelfde gehad... Bijgeleverde pakkingen pasten bij mij precies...

wel apart dat met dezelfde originele dempers de een er wel tegenaan loopt en de ander niet.

Gek. Ik heb in het verleden ook rondgereden met de originele dempers in een Delkevic voorpijp. Dit paste, met de meegeleverde grafietbussen, zonder problemen. Mogelijk zijn niet de juiste bussen geleverd?
  • Author
@W. Boom de bussen van delkevic zaten sowieso te ver naar achter geschoven in de collector. Die haalde de " tulp delen " niet eens. Heb ze eruit weten te halen maar toen ze eruit waren waren ze aardig vervormd dus weet ook niet exact welke maat dat was. Ben ook bang dat als ik nieuwe bussen ga bestellen ze weer sloop omdat die dingen maar al te snel beschadigen. Zal de volgende keer wel glijmiddel gebruiken ;-). ALs ik de volgende set pakkingen weer sloop dan rol ik er gewoon aluminium tape omheen haha
Sorry, ben aan hey spitten geweest in mijn mails, maar kan niet terug vinden, welke pakkingen ik heb gehad. Maar volgens mij moet je 43x48x28 hebben pakking.thumb.jpg.7f3da4f023a52dc4ea741d5cb73a7e5c.jpg