Jump to content

Hallo Allemaal,

Mijn naam is Anton (48) en woon in Purmerend, samen met mijn vrouw en onze 2 Vizsla honden.

Zijn aan het kijken naar nieuwe woonruimte in de omgeving tussen Zwolle en Apeldoorn.

Vorige week mijn eerste motor gekocht, een Pan ST1100. De komende weken zal ik veel te vinden zijn tussen P'end en Apeldoorn uiteraard op de motor.

Na jaren een lease auto en mij druk maken over de files en welke wielen, was ik altijd jaloers op de vrijheid die motorrijders hebben kies ik nu voor dezelfde vrijheid.

Deze week de motor laten nakijken en de was op een paar kleine puntjes na goed tot zeer goed.

Ga de komende periode veel oefenen om deze motor goed eigen te maken, want hij is "iets" zwaarder dan mijn lesmotor.

Wanneer jullie tips hebben dan hoor ik het graag...

Featured Replies

Hartelijk welkom Anton. Zo een 1100 scheelt inderdaad een beetje. Gelukkig voel je dat alleen als ie stilstaat.

Zelf vorig jaar mijn 1100 als eerste motor aangeschaft. Mijn tip zou zijn doe rustig aan je AVB oefeningen met de Pan. Eventueel bel je de rijschool en plan je een avb lesje in. Zeker met een instructeur die je kleine tips kan geven heb je zo vertrouwen in jouw kunnen en in de machine. De 1100 kan meer hebben dan de meeste rijders eruit halen. Ik doe elke AVB nu met passagier.

Wens je veel plezier op het forum en veel veilige kilometers.

Welkom Anton en veel plezier op dit forum en met je ST1100. Ik heb voor de coronacrisis ook veel geforensd tussen Haarlem en Delft en veel te maken gehad met files. Blijf altijd wel superalert met het tussen de files doorrijden, vooral bij afslagen en 'gaten' in de file, want dat is het moment dat auto's van rijbaan wisselen en jou mogelijk over het hoofd zien! Groeten DuinPan uit Haarlem

20210619_213100A4HaarlemTerugwegWaffie.jpg.d003673fc937f18919a39b31b13fa609.jpg

Zo rij ik veel liever: 0 files!

Welkom welkom Anton!! :good:

Oh en Anton maak je niet druk als je de Pan een keertje neerlegt bij (te) lage snelheid.

Overkomt de besten in het begin (zeker).

Welkom Anton.

Ik heb zelf net m'n AVB examen behaald, maar heb ook een keer geoefend met mijn Pan.

Voor mijn gevoel ging dat, na een paar test rondjes, net zo goed als met de lesmotor.

Zie bijgaand filmpje.

Succes met rijden op je Pan Pleasantry