Jump to content

Goedemorgen Forumleden,

Bij het nalopen van mogelijke aansluitpunten voor mijn navigatie kwam ik een 3-tal loze connectoren tegen als onderdeel van de kabelboom.

Deze connectoren bevinden zich achter de linkerkuip, tussen de koplamp en de afsluitbare opbergruimte.

De connectoren zijn tevens in een soort van waterbeschermende kous.

Waar dienen deze voor?

Featured Replies

[uSER=908]@Rein[/uSER] Maak even een foto van de connector en een van de kabels. Kan een aftermarket aanpassing zijn door een vorige eigenaar zoals handvat verwarming.

Makkelijker te zien wat het is dan proberen te visualiseren vanaf een omschrijving.

• Administrators
In de linker kuip is zeer waarschijnlijk de aansluiting voor het quartet harness. O.a. bedoeld voor een eventueel audiosysteem, handvatverwarming. Bij de koplamp zit waarschijnlijk die gele, met een dot groene touwtjes erin? Dat is een massaknooppunt. Die in de afsluitbare opbergruimte is denk ik niet origineel want daar zit af fabriek niets in.
  • Author

Foto maken zal ff op zich moeten laten wachten. Heb de boel alweer helemaal dicht.

Ziet er overigens als deel uit van de orginele kabelboom, geen aftermarket. Handvatverwarming is aanwezig en functioneert, maar niet via deze bewuste connectoren.

@Nosegear: Ik bedoel dat dit 'trosje' connectoren in de vrije ruimte hangt TUSSEN de koplamp en de afsluitbare opbergplaats.

• Administrators

Nou, als je ALLE connectoren telt zijn het er toch echt vier hoor! ;-)

Ziet er overigens als deel uit van de orginele kabelboom, geen aftermarket. Handvatverwarming is aanwezig en functioneert, maar niet via deze bewuste connectoren.

@Nosegear: Ik bedoel dat dit 'trosje' connectoren in de vrije ruimte hangt TUSSEN de koplamp en de afsluitbare opbergplaats.

Handvatverwarming indien niet origineel kan op diverse plaatsen afgenomen zijn. Niet zelden zit die bij het stadslicht op, dan gaat hij ook mooi uit met het contact.

Als het 'trosje' eruitziet als op de foto van Henk ( @panman1100 ) dan is op jouw fiets het optionele quartet harness al geplaatst, maar blijkbaar verder (nog?) niet in gebruik. Mazzeltje. Wel even checken dat er geen water in kan lopen - het beste is de connectors een keertje dun in het diëlektrisch vet te zetten.

• Author

Nou mannen,

Opgelost. Dank jullie wel.

Dit plaatje is idd gelijk aan dat trosje connectoren van mij.

De connectoren zitten ook in het vet, dus het voorwerk is blijkbaar al helemaal uitgevoerd.

Kan ik hier dus ook gewoon spanning aftappen voor mijn navigatie, bijvoorbeeld vanaf de rode connector?

Dat is een 2-aderige aansluiting met een + en - (12V op de meter).