Jump to content

Vanmorgen stapte ik op en kreeg nog voor ik weg was een telefoontje, nam deze aan en reed weg. Inmidsels was het gesprek beëindigd en stond voor het verkeerslicht en vond dat mijn st1100 nogal matig liep, groen! hup karren maar weer.

Bij het volgende verkeerslicht, had ik wat langer de tijd om te luisteren naar mijn matig lopende st, totdat ik zag dat ik de hele rit met mijn choke aan had gereden, lekker hè, afgeleid door het telefoontje..

Hetzelfde als je je bril zoekt en deze op je hoofd zit.

Featured Replies

gewoon niet telefoneren op de motor ?

Heel herkenbaar.

Boodschappen doen in de stad. Had bij het inladen van de topkoffer druppels gevoeld dus even snel de regenvoering uit de pannier en gaan. Thuis aangekomen kon ik de huisleutel niet in het zijvakje vinden. Liggen ze altijd. Dus in stromende regen alle zakken nakijken maar nergens...... buurman loopt langs, wijst naar de achterkant; "zoek je die"?

Bleek met de huissleutels bungelend aan de topkoffer naar huis gereden te zijn. Oeps! Gelukkig hingen ze er nog.

@PandaBlack herkenbaar.

Ik reed een poos geleden weg van het werk. Bij het verkeerslicht iemand heel driftig gebaren naar de achterkant van mijn motor.

Toch even kijken en ja daar zaten mijn sleutels nog in mijn topkoffer.

Ik heb sindsdien mijn topkoffer sleutel en mijn contactsleutel aan één ringetje.

Ik kan dus niet wegrijden zonder mijn topkoffer op slot te doen en de sleutels eruit te halen.

Ik ken dat , ik had mijn verslapen in een hotel in noord Frankrijk, door die haast niet op de kaart gekeken waar we heen moesten. Maar de navigatie gewoon ingesteld en rijden maar. Aan gekomen op die plaats zaten wij verkeerd. 150 km van de verkeerd plaats. Geleerd rustig aandoen en relaxed aankomen.
@Panhead: daarom wil ik niet telefoneren op de motor of in de auto. Ik let dan niet goed meer op mijn omgeving en dat is soms grappig zoals een vergeten choke of vergeten sleutels aan de topkoffer maar soms ook levensgevaarlijk. Gewoon niet doen...
  • Author

Deze dan;

Vanavond gebeurt, ik schaam me dood , maar wel gelachen.

Ik heb dus nog niet zo lang een sena headset in mijn c3pro,ik ben een rondje aan het knorren vanavond en kom tot de conclusie dat het later zou worden dan ik had afgesproken met mijn vrouw.

Dus gestopt vloeistofpauze, spa rood erin een andere kleur vloeistof eruit, vrouw bellen eerst op haar 06, ik hoor niks, landlijn naar huis gebeld, ik hoor ook niks.

Appen dan maar,

ik: ik hoor niks zeker slecht netwerkdekking hier, ben rond 22.00 thuis.

zij: ik hoor ook niks zie je vanavond.

Even later bij in Ermelo stoppie, even bellen weer geen geluid, instellingen van mijn tel. gecheckt,....... toen ging er een lampje branden, EIKEL,je headset is gekoppeld, ik had mijn helm niet op maar wel handmatig bellen,dus al het geluid gaat via je helm pannekoek ,ge wel dig.

Ja die situatie ken ik ook, het valt niet mee om goed om te gaan met al die draadloos met elkaar verbonden apparaten :-D

Edited by DuinPan