Jump to content

Featured Replies

Erg leuk ding om te zien maar ik hoor ook bij hen bij wie kaak en kinbescherming een must is. Systeem helm all the way voor ons alle twee. Tot 50 lekker kinstuk open maar daarboven dicht. Boven die snelheid heb je de tijd niet om de onderkaak van de ondergrond te wenden.
  • Author

Ben over een jaar of vijf geleden ook de grond gaan kussen, 11 ribben gebroken en schouderblad gebarsten , Helm was van mijn hoofd en lag meters ver in de wei tussen de koeien !

Betreft helm moet je gewoon wat geluk hebben , maakt niet uit welke model of soort je hebt ?

[uSER=3218]@Max [/uSER] , lekker goedkoop hellempie, voor weinig geld heb je een grote kans op veel fysieke schade.

Keuzes maken valt vaak niet mee, mogelijk heb je m al gemaakt, maar een gewaarschuwd mens…

(Ook bij 30 km/h heb je gegarandeerd geen tijd om m te sluiten, ik daag je overigens totaal niet uit…)

Edited by Jan Koekepan

Pb verstuurd. Even terug on topic. Vind het wel een erg mooie helm met goede opties. Zonnevisier is een must voor me. Ik zie alleen geen pinlock of pinlock mogelijkheid. Constructie is wel erg mooi. Goed afgewerkt en een fantastische kleur. Oogt duurder dan ie is.

Misschien heeft @DuinPan wat input over eigenschappen in gebruik? Die rijdt volgens mij met vergelijkbaar model.

In antwoord op de vraag van @PandaBlack : ik heb geen Shark jethelm maar een AGV K-5 Jet helm. Deze helm heeft een groot vizier welke onder de kin sluit. Ik vind het uitzicht en het bijbehorende gevoel van vrijheid bij deze helm geweldig in vergelijking tot mijn vorige systeem helm. Verder blinkt de AGV uit met ventilatie mogelijkheden: 3 klepjes aan de voorzijde, 1 aan de achterzijde voor maximale koeling op warme dagen. Het vizier is voorzien van pinlocks maar die gebruik ik niet want ik heb nooit last van een beslagen vizier. En anders zet ik het vizier eventjes op een kiertje.

20200914_150933Plockenpas.jpg.e2a5f811ffbf56de29ea5c3e6912727a.jpg

Ongetwijfeld is een integraalhelm veiliger dan een systeemhelm en een systeemhelm weer veiliger dan een jethelm. Het is voor mij een bewust ingecalculeerd risico, passend bij mijn defensieve rijstijl en mijn persoonlijke ervaring bij 2 valpartijen en 1 aanrijding bij het tussen de file door rijden.

• 3 weeks later...
Ziet eruit als een mooie helm. Lijkt veel zicht opzij te hebben en heeft een mooi design. Ben benieuwd of je al een keuze gemaakt heb. Ik zit namelijk zelf met exact dezelfde gedachte om over te stappen van Nolan naar Shark. Jammer van Nolan dat je het Ncom systeem uit de oude helm niet mee kan nemen naar een nieuwe helm (extern ipv intern geplaatst).
  • Author
@Rikkel, ik heb me een nieuw en dezelfde kommunicatie systeem gekocht en een nieuwe binnen voering in mijn Nolan helm, ben de Shark helm gaan passen maar wééral zoals vele andere helmen géén enkele die me beter zit dan een nolan !!

Hoi @Max ik heb de evo-one 2 van Shark. Kun je zowel als intergraal en als “potje” gebruiken. Bij dit type Beide standen getest en goedgekeurd voor gebruik. Ik rijdt meestal binnen de bebouwde kom met het kinstuk naar achter. En op de snelweg dicht.

Fijne helm. (Nolan past bij mij niet, zal aan de vorm van mijn eigenwijze kop liggen denk)