Jump to content

RAM Mounts Universele Telefoonhouder (beweegt)

Is er iemand die de RAM telefoonhouder (zie afbeelding) op zijn motor gemonteerd heeft?

Ik lees in de reviews dat bij iedereen de telefoon muurvast zit en niet beweegt, maar als ik mijn telefoon in de houder klem kan ik de telefoon twee centimeter naar links of rechts bewegen, op een hobbelweg gaat hij dus schuin hangen..

Heb ik een maandagmorgen exemplaar of hoort dit zo? :shrug:

Klem.jpg.8a845b6618c868790b1db23833727f72.jpg

Featured Replies

Is het de koppeling op de bol die schuift of de telefoon tussen de X klem? Maja dat schuiven zou bij origineel RAM niet zou moeten kunnen.

Heb 3 RAM mounts maar gebruik zelf goedkope klemkoppelingen. Houders van de action dus dan mag je het verwachten. De telefoon voor navigatie zakte soms naar beneden. Voor die en de camera heb ik de bollen wat opgeruw met grip hars. Wordt in handbal en darts gebruikt en kost niets. Nooit meer problemen met schuiven tijdens rijden.

Random link voor hars

• Author
De bol zelf is het niet, de steun draait zwaar om de bol en dat is goed. Zonder gemonteerde telefoon zit er nergens speling op, zodra ik de telefoon tussen de armpjes heb geklemd ontstaat te speling

Ik heb er ook eentje en ja de telefoon kan gemonteerd tussen de vier steunarmpjes in zijn geheel een stukje naar links of naar rechts draaien maar dat gaat niet met een gevoel van slapheid c.q. overdadige losheid.

Die hobbelweg ervaring heb ik zelf niet.

Zal later vandaag eens rustig naar het mechaniek staren in de garage staren en verslag uit brengen.

• 3 weeks later...
  • Author

Bij de persoon hierboven lijkt het kogelgewricht versleten zodat de houder zelf kantelt.

Bij die van mij is het kogelgewricht in orde die zit als een huis. De speling komt uit het ronde huis waar je armpjes uitsteken. Indien er geen telefoon in de houder zit is er ook geen speling, deze ontstaat pas nadat de telefoon gemonteerd is.

Je kan dan de houder een cm of twee naar links, of een cm of twee naar rechts bewegen.

Ik heb destijds een nieuwe besteld via Coolblue maar kreeg er een niet in originele verpakking. Ik heb het probleem doorgegeven en de oude retour gestuurd, inmiddels is de nieuwe binnen, wel in originele verpakking. Oom deze heeft de 'speling' maal wel minder erg als de vorige.

Zolang je op asfalt rijdt is er niets aan de hand, maar op onverhard zakt de telefoon wel scheef door de schokken..

• Author

@Tiesemans

Ik gebruik de X-Grip afwisselend liggen of staand, wat me op dat moment goed uitkomt. In liggende toestand gaat'tie eerder scheef hangen al in de staande positie.

Aangezien die van jou, en mijn beide steunen deze speling vertonen ga ik er vanuit dat het zo hoort. Dus nu moet ik beslissen of ik er mee kan leven, of dat ik een anders soort houder moet zoeken.

Bedankt voor het meedenken! :good: