Jump to content

ST1100 project te koop (BE)

Hallo,

Ik weet niet of er hier caferacer liefhebbers zijn maar ik waag het er op :) .

Bij deze stel ik naast mijn ST1300 ook dit leuke project te koop, helaas kom ik er niet meer aan toe om deze verder af te maken wegens persoonlijke redenen en momenteel andere belangrijkere prioriteiten.

Even wat meer uitleg.

Ik heb deze ST1100 '93 een 3-tal jaar geleden gekocht met de intentie een uniek project te maken. Deze motor stond te koop met een versleten cardan aandrijving (klok en meenemer) en nog wat dingen die wat aandacht verdienden .

De verkoper zag deze kosten niet meer zitten en is zo bij mij terecht gekomen.

De motor had toen +-100k gereden maar motorisch zoals we deze blokken wel kennen is dit geen enkel probleem! Het zijn de onderdelen rond het blok dat wel eens durven "falen" maar dan raad ik je aan onderstaande lijst eens door te nemen :) .

Ik ben begonnen met de motor te strippen om vanaf nul te beginnen.

Gedane werken motorblok /koeling al dan niet preventief of wegens cosmetische reden:

-Nieuwe distributieset (riem,rollen,spanner,...)

-Kleppen gecontroleerd (OK)

-Nieuwe dichtingset op alternator (stond beetje vettig) + preventief nieuw lager.

-Nieuwe radiator

-Nieuwe thermostaat

-Nieuwe koelvloeistofslangen

-Nieuwe bougie's

-Carburator's gereinigd en nieuwe dichtingset

-Nieuwe lucht en oliefilter

-Uiteraard verse olie

-Motorblok netjes herlakt met de juiste voorbereidingen en professionele lakken (2k). (even zoet mee geweest) Kleppendeksels ook herlakt.

Aandrijving:

-Complete cardanklok en meenemer vervangen door een zeer net occasie exemplaar met compleet nieuwe dichtingset

-Olie vervangen en ingevet (met het juiste vet)

-Koppeling cilinder (slave cilinder ook genoemd) nagekeken, nieuwe dichting en herlakt.

Remmen / frame /ophanging:

-Voor en achter remmen herdaan met nieuwe dichtingen en herlakt met speciale lak.

-Vooraan andere schijven (zeer goede occasies)

-Allemaal nieuwe remblokjes

-Uiteraard verse Dot4 olie, ontlucht en waar nodig nieuwe afdichtingen aan de banjo bouten.

-Achterveer herlakt met speciale lak (voor bewegende delen)

-Op de voorvork rubbers geplaatst (de naam hiervan ontgaat me)

-Stuur vervangen door clip-ons en nieuwe handvaten

-Wielen zijn professioneel gepoederlakt en nieuwe lagers geplaatst!

-Nieuwe Pirelli Angel GT's geplaatst voor en achter

-Benzinetank Herlakt en nog vele andere onderdelen

-Subframe is iets aangepast voor smallere kont te maken.

-Nieuw klein kontje ("cowl") waar accu onder zit en waar de omvalsensor is ondergebracht

-Nieuwe sportieve voetsteuntjes (zoals op Honda VFR etc)

-Achterbrug, cardan,.. herlakt. (Achterbrug is in zeer goede staat geen roest!)

-Passagier voetsteuntjes verwijderd (plaat aangepast)

...

Electro:

-Nieuwe accu

-Kleine aanpassingen van kabels sommige verlengd, zo niet uit te leggen moet je zien

-Nieuwe ronde retro koplamp

-Led knippers vooraan

-Led knippers en standlicht in stuur (handvaten clipons) zeer mooi

-Led achterlicht (strip) met ingebouwd remlicht en knippers

-Extra ledknippers achter

-Nieuwe km-teller waarvan alles werkt, snelheid moet misschien nog eens geijkt worden.

Als je een perfectionist bent qua electro/bekabeling kan je hier nog wat verder in gaan maar alles werkt gewoon zoals het hoort (enkel claxon nog plaatsen).

Uitlaat:

Het voorste deel van de uitlaatbochten zijn behouden en uitlaatwrap geplaatst (de kleur v/d wrap wou ik nog veranderen naar zwart/antraciet) , daarop zijn er twee kleine mooie sportdempers gekomen.

Je krijgt er nog onderdelen bij zoals originele uitlaatdempers, een topkoffertje (niet origineel), en alles wat ik er nog van kan vinden. Het gelakte kuipwerk heb ik niet meer enkel de tank(cover), kuip voor de motor, en nog wat.

Wat er nog moet gebeuren is een zadel en kuipwerk maken voor de bekabeling enz weg te werken en uiteraard de afwerking, kleine details,... je kan in deze fase nog alle kanten uit de basis is er!

Dus ofwel koopt iemand dit project en werkt het af volledig naar zijn zin en dan heb je iets uniek EN betrouwbaar!

Of een tweede optie is dat iemand met een ST1100 sommige onderdelen zelf gebruikt en de rest verkoopt. (zie liever optie 1 :) )

Uiteraard zijn gelijkvormigheidsattest en inschrijving aanwezig (Belgische motorfiets!)

Als je vervangen onderdelen, accessoires, revisies enzovoort bekijkt en je kent een beetje de prijzen, vooral van de Honda onderdelen weet je wel dat er een mooi bedrag is geïnvesteerd... dan spreken we nog niet over eventuele werkuren maar ik heb veel zelf gedaan en heb er veel plezier aan beleeft maar ook wat vloekmomentjes :) .

Ik besef zeker dat ik de gedane kosten er niet meer ga uithalen + de aankoop van de motor zelf.

Ik ga er een mooie (vaste prijs) op plakken van €1500, dit is denk ik een zeer nette prijs.

Heb zeer veel foto's dus bij echte interesse kan ik via whattsapp ofzo wel wat doorsturen, dan verwacht ik een PB'tje.

Grts Nick

20180825_14170611.jpg.c32ab3622f8db5914706f04de7249137.jpg

20190609_111938.jpg.957c7da7b9a9363abcb9fd2d06e57cdf.jpg

20190724_202700.jpg.c89de9f4b99c747306cd895f22009bdf.jpg

20191022_151307.jpg.50a4544ccc3725305c1e83073fa5d7c0.jpg

Edited by Viffer

Featured Replies

Dit is echt voor de liehebber van een caferacer

Denk dat de meesten hier op het forrum een Pan in originele staat hebben of zoeken

Deze terug brengen naar origineel is niet te doen

Je gaat sterren zien wat dat gaat kosten

Hoop toch voor je dat er interesse is

Ik wil geen afbreuk doen aan alle tijd, moeite en geld welke je in deze fiets hebt gestoken.

Maar eerlijk gezegd zie ik in je project fiets vooral een potentiële verzameling onderdelen die de moeite waard zijn om over te nemen in het geval van een renovatie van een Pan in originele toestand die hoog nodig aan serieuze TLC toe is.

• Author

@Pancas

Het is niet echt de bedoeling dat je deze terug naar origineel brengt ik denk dat dit wel duidelijk was...

Deze is echt inderdaad voor iemand die het project wil afwerken of eventueel sommige onderdelen wil gebruiken.

• Author

@Tiesemans

Dat is inderdaad zeker en vast een optie, had ik ook in mijn gedachten.

Zou wel een mooi zicht zijn als je de zwarte onderdelen kan overzetten.

Maar er zijn zeker en vast wel mensen die dit project zien zitten.

Hier op het forum zal het wel wat minder zijn wat ik wel een beetje had verwacht. :)

Ik plaats het uiteraard ook in andere groepen die hun hier mee bezig houden.

@Freddy S kan je dat toelichten? Zijn de regels in BE zo anders of strikter? Zo op het oog lijkt het niet of deze een groot probleem in NL zou zijn. Hoofd frame is origineel en er is niet buiten de formaten van de originele motor gebouwd. Ook geen gevaarlijke spikes ofzo.

Dank @Freddy S , kon er op de belgische DIV site nagenoeg niets over vinden.

Individuele typegoedkeuring bij zelfbouw is hier in NL makkelijker te krijgen. Kost alleen wat tijd + geld en kans bestaat dat je e.e.a. moet aanpassen voor een herkeur. Origineel frame helpt anders valt het onder "nieuw samengestelde motorfiets" en dan moet ie naar lelystad voor een duurdere raming.

• Author

Heel makkelijk is de motor orgineel. Nee dus dan heb je probleem met keuren bij de RDW

Ik zit in verschillende caferacer en motobouw groepen en toch de helft of meer is van NL en soms maken ze zelfs een zo goed als nieuw frame dus het moet toch wel mogelijk zijn om deze legaal te maken he.

Aan deze is bijna niets gedaan qua frame.

Hoeveel , van deze mensen gaan er naar de Rdw.

Ik denk haast niemand waarom niet ,ik heb toch een kenteken.

En als ik het goed heb moet bijna elke verandering door geven. Ofwel laten keuren .bij RDW.

• Administrators

Beste mensen, ondanks dat dit een discussie waard is, is dit toch "Off Topic"

Discussie kan beter ergens anders gevoerd worden, Nieuwe Topic, of via Pb tjes.

On Topic is " ST1100 project te koop (BE) ".

Groetjes

Timbo

• 2 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Important Information

koekje ? wel twee handen aan het stuur We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.