Jump to content

Waar een reanimatiecursus al niet goed voor is ;)

Eind mei had ik herhalingscursus reanimatie, waar ik op de motor naar toe ben gegaan. Dat leidde al snel tot een leuke conversatie, aangezien een van de andere deelnemers zelf ook motor reed. Van hem de tip gekregen hier eens rond te kijken en hoewel het dus even geduurd heeft, ben ik hier dan eindelijk aanbeland!

Ik ben Sigrid, woonachtig in de buurt van Drachten en heb sinds december 2020 eindelijk, eindelijk, eindelijk mijn motorrijbewijs binnen. Eindelijk, omdat dat al vanaf mijn 18de in de planning stond :) Mijn Pan European 1100 heb ik echter al sinds november 2020. Ja, de motor was er voor mijn rijbewijs :D Ik mocht bij iemand komen kijken en 'proefzitten', werd verliefd, heb hem nog een hele week laten staan en toen gekocht. Beste beslissing ooit, naast de beslissing om mijn rijbewijs te halen, uiteraard.

Motor wordt vooral praktisch gebruikt, woon-werk verkeer, naar afspraken, dat soort dingen. Jaarrond, dus ook afgelopen winter de nodige kilometers gemaakt. Idee is om ook zelf wat onderhoud aan de motor te gaan doen, maar dat is allemaal volledig nieuw voor mij, dus maar even kijken hoe of wat. En vandaar ook hier maar eens rondkijken.

Plaatje van 'het beest' (zoals hij door de niet motorrijders in mijn omgeving genoemd wordt) kan natuurlijk!

1626363808180.png.2569a33a9dc01bebb48b1e6a351c6273.png

Edited by Timbo

• Replies 65
  • Views 2.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Welkom Sigrid en veel plezier op dit forum en met je ST1100. Leuk om er weer eens een vrouw met een ST1100 bij te hebben! Groeten DuinPan uit Haarlem.

20181006TDTBreda1.jpg.bc316aa2c32f5fc40566e77473edbce1.jpg

Welkom op het forum Sigris. Leuk te horen dat je eindelijk de droom waar hebt kunnen maken. Zelf vorig jaar augustus het papiertje gehaald. Panda stond toen al een half jaar klaar voor de start.

Wens je onwijs veel plezier op het forun en fantastische, veilige kilometers met jouw ST.

Ps: plak er even een plaatje bij. Zien we altijd graag!

20210704_215929.jpg.15b15b07e675ce4c912eba55a778b36b.jpg

Dag Sigrid, van harte welkom op dit prachtige forum. :vroem: Hee veel plezier met je Pan en het forum.

Onderhoud: Kom naar de TDT op 16 oktober. TDT= Technische Dag Teteringen. een hele dag kun je vragen stellen, hulp vragen, onderhoud laten doen -wel zelf meehelpen natuurlijk- en bijkletsen met andere Panrijders.

Neem een kijkje bij het topic:

https://st1100-1300.eu/threads/tdt-zaterdag-16-oktober-2021.13265/

• Author
Ja, sorry... Techniek had op school nooit zo mijn interesse :rolleyes: dus het gaat nog wel een beetje een uitdaging worden, vrees ik.Rolleyes

Edited by Timbo

@Sigrid hier van hetzelfde ik had ook totaal geen interesse in techniek en mechanica ... maar begin wel te beseffen dat wat kennis noodzakelijk is. Dit om zaken beter te kunnen aankaarten of uitleggen bij onderhoud of defecten.
  • Author

Dag Sigrid, van harte welkom op dit prachtige forum. :vroem: Hee veel plezier met je Pan en het forum.

Onderhoud: Kom naar de TDT op 16 oktober. TDT= Technische Dag Teteringen. een hele dag kun je vragen stellen, hulp vragen, onderhoud laten doen -wel zelf meehelpen natuurlijk- en bijkletsen met andere Panrijders.

Neem een kijkje bij het topic:

https://st1100-1300.eu/threads/TDT-zaterdag-16-oktober-2021.13265/

Ik had deze reactie even gemist, zal wel aan het puzzelen geweest zijn met het plaatsen van de foto. Ik heb hem genoteerd, lijkt me leuk, maar de locatie is niet echt naast de deur en zoals het er nu naar uitziet, valt het in een weekend dat er al iets gepland staat.... Dus ik moet twee hele grote slagen om de arm houden.

Voordeel van nu boven de middelbare school, is dat ik nu een reden heb om techniek interessant te vinden. Helpt bij mij altijd enorm, als het op leren aankomt :Biggrin