Jump to content

Mijn Zit houding en knieën niet goed tegen tank!

Ben bezig met me zithouding goed te krijgen. Ik zit namelijk niet met me knieën tegen de tank!

Ik zit aan de buitenkant tegen de fairing!

Hoe los ik dit het beste op ?? K100 stuur ? Verhogers ??

2 de foto is mijn zit houding ,

Als ik tegen de tank aan ga zitten met me knieën, foto 1 (linker foto ) zijn me armen bijna gestekt , impossible dus .... What to do ?

Mensen met ervaring?

(excuses voor de slechte tekening)

IMG_20210707_125104.thumb.jpg.de5cab1ec22731519fc22848dcf30595.jpg

IMG_20210707_124851.thumb.jpg.fb71a7112f9d2fdc573dbcc21f739ce4.jpg

Featured Replies

Je hebt één probleem man, je benen zijn te lang! :D

Het eerste wat ik me afvraag als ik jouw verhaal lees is; heb je dat niet ontdekt toen je een proefrit maakte bij aanschaf van de motor? Misschien heb je gewoon een 'verkeerde' motor gekozen in de Pan.

Enige vorm van stuurverhoging zal je gedeeltelijk helpen. Stuurverhogers zijn er in verschillende maten en zorgen er voor dat het stuur niet alleen iets hoger komt te staan, maar ook iets naar je toekomt.

Verder zou je inderdaad kunnen overwegen een K1100 stuur te monteren, daar hebben al diverse lange mensen hun voordeel mee gedaan. Succes met je overwegingen.

Mijn oude 1100 staat bij motorport Zelhem,

Met verhoogd zadel en stuurverhogers.https://www.MotoPort.nl/occasions/Honda-st1100-27033506

(Geen belang bij verkoop, heb deze ingeruild op een ST1300)

Zelf ben ik 1,93m lang en relatief lange benen t.o.v. mijn romp. Had daar een perfecte zithouding, knieeen en polsen geen last van gehad.

Moeite waard om daar op proef te zitten of rijden.Weet je of het voor jou zou kunnen werken zonder een grote investering te doen.

Kerkrade naar Zelhem is een mooi ritje,

Als je aankomt en overstapt weet je gelijk het verschil!

Succes met je zoektocht naar de juiste positie voor jou!

PurplePan, ik had hetzelfde probleem bij mijn 1100. Ben maar 1,78 mtr. Mijn broer had toentertijd ook een 1100 en ik kon bijna niet bij het stuur. Bij mijn 1100 heb ik een BMW stuur erop gezet en rij nu als een vorst.

Zadel foam aan de voorkant laten aanvullen. Zitvlak en de oploop tegen de tank ook. Zo zit je automatisch meer naar achteren. Veranderd ook de hoek van je benen op de pegs zodat je knieen hoger in de tank kromming vallen.

Goedkope test is een sierkussentje van de bank halen. Vulling naar een kant schudden en voorop je zadel gooien. Zit je in een betere positie weet jij waar je het kan fixen.

Kan het niet goed zien welk zadel je hebt....anders kom eens op die van mij zitten of het dan beter is. ...buitenring op en in landgraaf eraf.
  • Author

Heb het originele zadel er nog op ! Denk dat ik het stuur ga vervangen door een BMW stuur . Wil best eens proef zitten in landgraaf ,

wil best dit weekend eens langskomen , pm . met dat kussentje ga ik eens proberen, ........

en ja bij de proef rit had ik dit ook al , maar ja .... Wilde perse de pan rijden ... BMW zit voor mij beter , maar ja ,,, BMW rt blok ..

maar ja vind maar eens een stuur van BMW momenteel???

Zadel bestellen bij TopSellerie. Je kunt dan een zadel laten maken waarbij het zitgedeelte van de bestuurder is verlengd. Je moet gewoon met je achterwerk naar achter.

Probleem opgelost èn een veel beter zadel dan het origineel. :Smile:

Voordat je begint met stuurtjes wisselen zou ik zeker naar je houding en zitpositie kijken.

Meer naar achter zitten veranderd je positie naar iets meer naar voren leunend met je bovenlichaam.

Ik kom van een BMW RT en dat was de eerste week voor mij wel even wennen.

Van meer rechtop naar wat meer naar voren leunend.

Heb wel een Corbin zadel erop maar ook gereden met origineel zadel.

Met Corbin zit ik iets lager wat weer wat meer comfortabel is met de ruit en ik minder last heb van rij-wind.

Ben bezig met me zithouding goed te krijgen. Ik zit namelijk niet met me knieën tegen de tank!

Ik zit aan de buitenkant tegen de fairing!

Hoe los ik dit het beste op ?? K100 stuur ? Verhogers ??

2 de foto is mijn zit houding ,

Als ik tegen de tank aan ga zitten met me knieën, foto 1 (linker foto ) zijn me armen bijna gestekt , impossible dus .... What to do ?

Mensen met ervaring?

(excuses voor de slechte tekening)

Hoe groot ben je? Ikzelf ben een 1,95m groot en mij hebben ze ook gezegd dat de pan eigenlijk te klein is voor mijn lengte.

Ik ben 1,90 ben heb na twee jaar toch een paar stuur verhogers geplaatst, ik zit inderdaad iets verder naar achteren en nu dus weer iets rechter op. De 15 mm maakt een groot verschil op lange ritten.
Doe van mij kwamen van Ali, maar dat is omdat ik meerdere varianten had besteld, rechte en met verzet. Ze zijn eigenlijk bij elke motor zaak te krijgen.

Ik wilde je ook laten testzitten op mijn Corbin zadel maar je hebt je antwoord al hahah.

Het is een investering als je het doet, maar het zal jou rijplezier aanzienlijk veranderen!