Jump to content

Verlichte motorkleding is weer toegestaan.

• Moderators

Het verbod op het dragen een motorhelm met verlichting of verlichte motorkleding kan na zijn bestaan van slechts een jaar al weer door de papierversnipperaar.

Voorheen artikel 41.b is met directe ingang verwijderd uit het Reglement Verkeersregels & Verkeerstekens (RVV) en stelt de motorrijder weer in staat zich uit te dossen in kerstverlichting naar keuze.

Maar waarom zou je het willen?

Of het bijdraagt aan de verkeersveiligheid en wat de opties zijn lees je in dit artikel van MKC Moto.

Zie : https://blog.motorkledingcenter.nl/verlichte-motorkleding-is-weer-toegestaan/?fbclid=IwAR14EwIa8Puo4iD3FLobHJ9JGOjsTfANCxU6SQC75pfR2hHnOYywoQOerjA

Featured Replies

• Administrators

Dit heb ik er van kunnen vinden.

28/05/2021

Overige wijzigingen in het RVV

Verbod op verlichting op kleding of helm motorrijders

In het ontwerpbesluit dat was voorgelegd tijdens de internetconsultatie stond een verbod op het voeren van verlichting op de kleding of helm van motorrijders en hun passagiers.

Tijdens de internetconsultatie werd zowel positief als negatief gereageerd op dit voorstel.

Uit navraag bij de SWOV is gebleken dat er tegenstrijdige studies zijn over wat verlichting doet voor de zichtbaarheid van motorrijders.

Er is geen wetenschappelijk bewijs dat meer verlichting de zichtbaarheid ten goede komt, net zo min dat er sluitend bewijs is dat meer verlichting voor afleiding of verwarring zou zorgen of juist tot betere zichtbaarheid en daarmee meer veiligheid zorgt.

Gelet op het bovenstaande is het verbod tot het voeren van verlichting op kleding of helm uit het ontwerpbesluit geschrapt.

Note: Dit staat op pagina 43 van het .PDF Bestand

besluit-van-helmplicht-snorfietsers-en-onderhoudswijziging.pdf

Onder ons gezegd....en dat doe ik niet via pb maar openbaar......het zou netjes zijn, en in feite een must mij minimaal in kennis te stellen.

Dit was stroke 2 dat je dit doet...bij de stroke 3 ben ik out en streep je maar bij anderen weg.

@JanDK puur mijn mening maar vind de reactie een beetje overtrokken of fel. Bij mij zijn ook al eens berichten verwijderd zonder melding. Vaak melden ze het wel. Zit best veel onderhoud en werk in dit (gratis) forum en de vrijwilligers doen hun best.

Als je dacht dat het onterecht verwijderd is stuur dan een pm naar een mod en ze kijken er vast naar. Timbo bericht ook netjes op je vraag. Ben het eens dat melden plezierig zou zijn.

Terug on topic verlichting op de kleding. Ik denk dat alles wat bijdraagt aan de zichtbaarheid veiligheid ten goede komt. Zolang signalering niet in gedrang komt.

@PandaBlack neem het mij niet kwalijk maar vrijwilligerwerk of niet, ook voor moderators zijn kaders waarbinnen ze bezig zijn. Berichten zomaar op eigen inzicht en tegenbericht verwijderen is not done en kan een doodsteek zijn voor een forum omdat mensen stilzwijgend niet meer terugkomen.

Sommigen draadjes verzanden in allerlei info en grappige berichten. Maak me daar zelf ook wel eens schuldig aan.

Vind het dan ook niet erg als er ingegrepen wordt door de modder eters, voor slap gelul hebben we de Koffiecorner.

En weer on topic.

• Author
  • Moderators

Ik wil even reageren op alle heisa die ontstaan is na plaatsing van dit topic.

Mijn bedoeling was om het bericht te plaatsen , omdat verleden jaar die wet over verlichting op helm en/of motorkleding was ingegaan,

zodat diegene die hier interesse in heeft , weet dat je het nu wel mag .

Of je er de behoefte aan hebt om als een opgetuigde kerstboom te gaan motorrijden , dat moet een ieder voor zich zelf weten.

Helaas wordt een artikel niet altijd goed gelezen of begrepen , dat is jammer want het geeft helaas weer een hoop sores.

Aangezien ik dit " vrijwilligerswerk " met volle overgave doe , gaat de lol er zo wel van af .

Doe met dit bericht wat je wil , bedankt voor de moeite om dit te lezen

Goedenavond.

Edited by panman1100

Beste @JanDK ,

Dit artikel ging puur over het "Verbod op verlichting op kleding of helm motorrijders".

En niet over de toeters en bellen op of aan de voertuigen.

Daar zijn andere artikelen voor.

Daarom is jouw bericht verwijderd.

Vr. Gr.

Timbo

Goede zaak, maar waarom vermeld je dit niet even dan? Lijkt mij een kleine moeite om de plaatser een berichtje te sturen of zelf even een posting te maken met iets van die strekking?

Ik zeg maar…..

1.12 - Rechten van Beheerders.

De Beheerders (de gezamenlijke Webmasters, Administrators en Moderators - ook wel het 'Team') behouden zich te allen tijde het recht voor om onwenselijke berichten en/of onderwerpen zonder verdere notificatie te verwijderen en/of te bewerken. Berichten met aanstootgevende tekst, laster, spam, etc. worden naar inzicht van (en na ruggespraak in) het Team verwijderd.

Zal best, en als je op die manier een gewone geen aanstootgevende opmerking weg haalt loop je als forum de kans dat je wel op papier heel wat leden hebt maar het aantal mensen die iets (willen) toevoegen daalt.

Ach mensen........ een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt.

Heeft er iemand nog ledjes voor op mij helm? Het liefst blauwe!

@JanDK Ik denk dat de boodschap wel overgekomen is. Maak je er verder niet druk over. Als 99% van de boodschappen die je hier plaatst niet gewist worden en positieve reacties krijgt, dan kan die 1% toch geen nagel aan de doodskist worden? Ik zie dat je 312 berichten gepost hebt, waarop je een reactie score van 334 kreeg. Nog geen 4 van die 334 waren negatief.

Goeie score. Toch? :jin:

Zelfs van mij zijn reacties verwijderd die blijkbaar niet relevant waren voor het onderwerp. Even 'hè?' denken, en dan 'oké dan' en dan weer doorgaan. Ik heb 2157 berichten gestuurd met een reactie score van 2939.

Ik zeg maar…..

1.12 - Rechten van Beheerders.

De Beheerders (de gezamenlijke Webmasters, Administrators en Moderators - ook wel het 'Team') behouden zich te allen tijde het recht voor om onwenselijke berichten en/of onderwerpen zonder verdere notificatie te verwijderen en/of te bewerken. Berichten met aanstootgevende tekst, laster, spam, etc. worden naar inzicht van (en na ruggespraak in) het Team verwijderd.

het recht hebben om iets te doen is duidelijk, dat wil niet zeggen dat je het ook altijd zo moet doen en dat het de beste manier is ;-)

• Moderators

Ik ben het wel met @JanDK eens dat er te veel zomaar gewist word en dan ook idd zonder melding of bericht.

Dit is een forum en dat leid tot discussies en praat en dan kan je niet altijd on topic blijven soms word er naar een side spoor gerefereerd of een leuke grap dat gebeurt op een forum.

Maar als idd er zo streng geken word gaat het er niet gezelliger op worden en uiteindelijk zal je steeds minder willen gaan helpen.........

Dit is een super leuk forum maar laten we ook kijken om het zo te houden......