Jump to content

Lang gekoesterde wens.. Nooit gedaan op al m'n vorige motoren. (6)......... Ach k houdt 't niet langer spannend.. Staat al in de titel TPMS

Vroeger ook nogal duur trouwens..

Maar nu na paar keer spanning gemeten te hebben dacht ik er weer aan en heb gekeken en gelezen wat nu te koop is en wat anderen hebben gedaan en hoe.

Uiteindelijk toch gedacht die maar eerst te doen

550x550.jpg.4e483fad37ab205f6fc8813bf82d7211.jpg

Om 't kort te houden.. Dag na erop zetten beide banden leeg

Weggegooid en verkoper gemaild.. Krijg m'n geld (paar euro) terug maar belangrijker.. Ze gaan onderzoeken en zolang uit de verkoop.

Toch maar een betere.. Echte gekocht want nu wil k toch doorzetten en de spanning kunnen zien.. Vertrouwen was ff weg en dat rijdt niet lekker.

T zit erop en wilde ff delen.. Moet nog haaks ventiel (heb ik al) op achterwiel net als voor dus dat komt en wil metalen bevestiging nog zwart afwerken.

Maar overall happy

20210704_111504.thumb.jpg.674a4dd8410c5b288610ea2bbdc4668f.jpg

20210704_111510.thumb.jpg.f326a8ee9cb920671fe91fa437701a8a.jpg

20210704_111842.jpg.776d4a21efe491b6665ca252edbd62f7.jpg

Featured Replies

Deze uit voering tpms heb ik ook.

Alleen ik zocht nog een plekje om het display te monteren. (Nu Gevonden):D

Heb je de beugel zelf gemaakt?

Heb hem nu in het rechter vakje liggen.

• Author

Ja zelf gevonden Wink: had klein stripje metaal met sleufjes in rommelkastje liggen.

Lag nog zoiets maar die vond ik te dun.. Is met heen en weer bewegen af te knappen dacht ik.

Deze was stug en stevig.

Net lang genoeg.. Kastje erop gemaakt.. Iets verbogen en onderkant kon op bestaande zwarte bout die cockpit aan bovenkant vastzet..

Voor zekerheid daaronder (sleuf was lang genoeg) nog een schroefje ingedraaid)

Nu net zwarte tape over metal geplakt voor 't oog en kastje bevestiging druppeltjes locktite gegeven.

Zit voor 't leven

Edited by MartinN

• Author

Wil nog wel binnenkort 't achterste ventiel laten vervangen voor haaks metalen exemplaar (heb ik al liggen) voorste is al haaks metaal.

Ze zeggen dat 't met dit Rubber ventiel kan maar k ken mezelf.. K zal blijven checken dus dan beter vervangen.

Will dat eigenlijk doen als de band wordt vervangen... Of hier moet iemand me dat afraden omdat 't echt niet zou kunnen met rubberen ventiel? Ervaringen? 't is een stevig goed ventiel dat wel hoor ;)

Afspraak gemaakt.. Donderdag komt' t metalen haakse ventiel erop.. Tot dan alleen maar ff de sensor voor erop:vroem:

Edited by MartinN

Martin met een rubberen ventiel neem je een risico , TPMS sensors mogen alleen gebruikt worden met een ijzeren ventiel.. Zoek het maar op de persoon die jou zegt dat het kan met een rubberen ventiel is op zijn hoofd gevallen.

Zelfs tpms op een stalen ventiel is af te raden.

Bij elke oppomp activiteit moet deze dop er af en een grote kans op lekkage langs deze dop.

Geef een paar centen meer uit voor een sensorsysteem in de band op de velg.

• Author

Dagje gereden met alleen de voorste sensor en vanaf donderdag (metalen haakse geplaatst) ook met de achterste.

Heeft 't wiel met sensor gebalanceerd

Rijdt heerlijk

@Manus ..Ja.. Als ik moet bijpompen moet de sensor eraf maar das net als 't ventiel dopje.. Rustig aan en geen probleem.

Ja en inwendige lijkt mooier en misschien zelfs beter maar ik houdt 't eerst bij deze.

@Twointje Pan precies de reden waarom ik tot de metalen erop gezet werdt heb gereden met alleen de voorste die al een metalen had

Edited by MartinN