Jump to content

E bike , Gudereit et 9 - Basic.

Omdat ik al sinds 2 maanden en nog een jaar of 10 met de fiets naar het werk zal rijden heb ik een e- bike van een Duits merk gekocht bij de plaatselijke fietsenwinkel.

Ik ken het merk niet maar ik heb er het volste vertrouwen in dat dit degelijk is.

Een 25 km/u uitvoering.

Specificaties van de fiets ,

Motor Bosch Active Line Plus, 500 Wh
Frame Aluminium Hydroform E-Bike-frame Bosch
Voorvork Suntour NCX-D-AIR-LO
Remmen Shimano Disc Brake MT 200
Versnellingen Shimano Alfine 8-versnellingen
Crankstel Samox
Ketting Gates Carbon Belt CDX
Cassette Gates
Banden Schwalbe Energizer Plus Greenguard 47/622
Voornaaf Shimano Deore
Achternaaf Shimano Alfine 8-versnellingsnaaf
Verlichting AXA Blueline 30; Trelock LS621
Kettingkast Hebie Bosch
Bagagedrager Standwell met Clickfix System
Pedalen Marwi SP-823
Zadel Selle Royal Freccia/Selle Royal Aurorae
Zadelpen Satori Harmony LT2
Standaard Ursus King
Handgrepen Ergon GP1-L-OEM
Spatbord SKS kunststof mat Dekor
Gewicht met accu 25 kg

Ik had graag een herenmodel gekocht , niet van dit merk maar wat ze hadden staan.

Maanden wachten .... .

Dan maar een fiets genomen met lage instap zoals ze dat zo mooi noemen tegenwoordig.

Nu ben ik al gewoon om met zo'n fiets te rijden van het werk en heeft wel voordelen.

Mijn lijstje was vrij kort wat ik graag van onderdelen wilde aan de fiets.

Een riem voor de aandrijving , schijfremmen en naafversnellingen.

Dinsdag ga ik hem halen als ik op tijd aan de winkel kan zijn.

Ik kijk er naar uit !

Gudereitet9..JPG.bef83b6aefee786d4dfe903c02bb7260.JPG

Bron : Gudereit. nl

Featured Replies

"Grappig" dat jullie er een grap in zien ..

Ik ben bloed serieus ... dus @Rimconator wéér ontopic?! Hoezo wéér?

Toen ik begin dit jaar mijn rappe elektrische fiets kocht was dat het eerste wat ik geregeld wilde zien na de testrit c.q. bij de aflevering.

Om enige verwarring te voorkomen, aangezien ik dagelijks op die elektrische fiets rijdt en geen zin heb om een spiergeheugen te ontwikkelen welk conflicteert met het gebruik van de voorrem op de motor.

Ik ben linkshandig en heb mezelf moeten "leren" dominant remmen met rechts om dan vervolgens dagelijks mijn linkerhand wéér dominant te laten worden om te remmen?! Nee, bedankt.

Het is een tip, geen verplichting.

Maar goed ieder z'n ding. :angel:

Edited by Tiesemans

• Author

Het is niet gebruikelijk dat een achterrem van een fiets links bedient wordt maar dat weet je ook wel. Gelukkig kan ik het onderscheid maken.

Wat de levering betreft Marc , ik heb hem graag ongeschonden

Ik moet toch @Tiesemans even bijvallen deze keer, ik ben zelf ook linkshandig en heb op alle andere voortuigen met twee wielen, fietsen scooter enz de (voor)rem aan de rechterkant gemonteerd als dit niet al zo was. Het gaat anders echt fout. Het is echt iets wat ik mezelf bewust moest aanleren.

Op een fiets rem ik altijd met twee remmen tegelijk. Vol remmen op de voorrem om sneller stil te staan is, in tegenstelling tot de motor, niet zo aan de orde. Ten eerste is de snelheid al een pak lager, zelfs elektrisch, en ten tweede is het risico op vallen bij enkel gebruik van een voorrem (en blokkerend voorwiel, er zit voor zover ik weet geen abs op ) :cool: op de fiets gewoon groter. Je gaat ook veel makkelijker over kop, wat bij een motor ook al veel minder het geval is.

Dus links of rechts, het maakt niet uit. 't Is een dingetje in het hoofd. Wie zich prettiger bij voelt bij een omwisseling van remmen: vooral doen.

Alle anderen: niet ontkoppelen als je fietst. Daar heb ik dan weer last van als ik lange tijd alleen maar motor gereden heb.

Of in niet bestaande spiegels kijken, ook al zoiets. :jin:

@tManneke hoewel ik snap wat je wil zeggen is dit niet wat ik probeer te zeggen.

Wat ik wil zeggen is dat (en Ray geeft het ook al aan) van nature linkshandig ben en wil voorkomen dat ik in de war raak.

De elektrische fiets met alléén de voorrem tot stilstand brengen?! Zelden. meestal 70% vóór in combinatie met 30% achterrem.

Mijn elektrische motor zit tussen de trappers dat scheelt net als bij de Pan waar het zwaartepunt ook laag in het midden schuilt.

Dus in mijn geval maakt links of rechts wel degelijk uit. Het is een dingetje van de handen en het hoofd. Rolleyes