Jump to content

Even voorstellen. Gerard Snoeck ben 62 jaar, ben getrouwd en werkzaam voor Justitie

In de jaren '70 had ik al eens (semi-)legaal motor gereden.

In die jaren was het nog mogelijk om een proefrijbewijs te verkrijgen op het politiebureau waarbij je in de gemeente mocht rijden.

De betreffende motor was een Suzuki 550GT. Als je het lesplaatje met 1 boutje vastzette kon je deze met je hak achter de kentekenplaat 'schoppen' en kon je ook buiten de gemeentegrenzen kilometers maken.

Onderhand al opa van een grandioze kleinzoon; heb ik op mijn 60'ste nog mijn motorrijbewijs gehaald, het enige stempeltje wat ik nog niet op mijn rijbewijs had.

Aangezien ik niet meer de leeftijd heb voor een buikschuiver en ook wel op enige comfort ben gesteld had ik een aantal eisen gesteld aan de motor die ik zou willen kopen ; Het moest een toermotor worden met een cardanaandrijving, handvatverwarming hebben, en gezien het (eigenlijk) mijn eerste motor zou zijn; eerst maar een niet te dure (maar wel goede).

Alle sites dus goed nagekeken en mijn oog viel op een zwarte Pan European ST1100 uit 1997 die werd aangeboden door Gebben in Rogat.

De koop was snel gesloten en een paar dagen later reed ik mijn eerste kilometers op mijn Pan.

Pan260621.thumb.jpeg.5be714b1304e839581bcbe10d6b7c520.jpeg

Het eerste weekend heeft men zelfs nog getracht om de motor vanonder onze carport weg te nemen met valschade aan de spiegelkap links tot gevolg.

Bij Honda Eagle in de Westereen een andere spiegelkap gehaald, zelf gespoten en gemonteerd zodat het geheel weer een beetje netjes was.

Vorig jaar heeft de motor een complete beurt gehad.

Motor is opgehaald door mijn zoon (ook Honda rijder) en geserviced door een vriend van hem (weliswaar een Yamaha racing monteur, maar je kunt nu eenmaal niet alles hebben) en sindsdien al behoorlijk wat privé en werkkilometers gemaakt.

Dus kom je een zwarte Pan tegen met daarop een figuur met gele jas en helm, dan zou ik het kunnen zijn.

Featured Replies

Welkom en veel plezier op het forum Gerard. Wat een leuke intro zeg. De zwarte ST1100's zijn hier nog redelijk in de minderheid maar we zijn in opkomst. Net als ooit gele gear trouwens hahaha. Erg mooie machine om te zien zeg. We zullen extra enthousiasts zwaaien als we je tegen komen. Wens je onwijs veel plezier en veilige kilometers toe.

20210619_141824.jpg.4ab1ca71da405357347f879b7ff8ca52.jpg