Jump to content

Handig filmpje, staat nog niet zo lang op YouTube.

Gaat een mooie set Michelins onder de ST1300.https://www.youtube.com/watch?v=i03y18ywnwQ

Die lampen set is ook wél interessant!

Featured Replies

Alle filmpjes kunnen leuk zijn maar een kritische kijker ( zoals ik) vindt het erg verbazend dat men als banden montage zeep grijpt naar de standaard silicon spray.

Dit blijft extreem glad... niet echt iets wat je op je rubber wilt hebben

Maar ook tools gebruiken die niet geschikt zijn als moer slaggereedschap

echte wannaby's

gelukkig gaat dit niet om de spray of het juiste gebruik van tools maar om de indruk van een banden wissel.

Iets wat ik al lange tijd niet echt meer spannend vind.

De rijder en zijn verhaal... daar doe ik het voor

:vroem:

Momentsleutel zeker gebruiken, achterwiel op 108 N.m voorwiel op 78 N.m @Rimconator dat zijn vervangingsdempers van Delcevic mooi met een iets zwaarder geluid maar het probleem hiermee is dat na enkele jaren de popnagels loslaten.

@panpeter :good: Daar ben ik het volledig mee eens om de momentsleutel te gebruiken, en dat doe ik ook.

Maar er zijn er die er veel over praten ( niet allemaal hoor )

Van dat boutje moet op zoveel N.M en dat ander boutje moet dan zoveel N.M worden aangetrokken.

Maar als puntje bij paaltje komt, ze hebben nog niet eens een momentsleutel en zelfs niet mee gewerkt.

Daar krijg ik soms gewoon een slappe lag van.

Allemaal interessant om te lezen ... zelf heb ik geen sleutelmateriaal als datgene dat je standaard hebt als je af en toe thuis eens iets moet boren en schroeven.
  • 2 years later...
Maar om de vooras van de St1300 te borgen hoeveel Nm moeten die 4 inbusboujes dan ik heb een grote en kleine momentsleutel. Kleine lijkt mij voldoende

Hangt er van af tot hoever ie gaat in N M dat je sleutel gaat.

De 4 borgbouten van je vorkpoten zet je op 22 NM en de voorwiel asbout op 78 NM

Gr Marc

Maar iemand die motor rijdt is per definitie niet iemand die dagelijks aan de boutjes zit.

en dan heb je helemaal gelijk.

je mist het pas als je het niet hebt

• Moderators

@Bertjepan

thumb(1).thumb.jpg.eeaacf52808eb47bc1a66bebcafca8e0.jpg

Nm staat voor 'Newtonmeter' en is de meeteenheid die wordt gebruikt om de hoeveelheid trekkracht uit te drukken.

Het is een samengestelde eenheid overeenkomend met de kracht van 1 newton (1kg = 9,81 N in Nederland) uitgeoefend op een arm van 1 meter.

Na gebruik is het belangrijk om je momentsleutel weer op “0” te zetten.

Dit voorkomt dat de inwendige veer te lang onder spanning blijft staan en de kalibratie van momentsleutel gereedschap wordt verstoord.