Jump to content

Hulp van een zeer attente oudere mijnheer

Na het vervangen van mijn remblokken voor, nieuwe keeringen plus olie in de poten moest ook de achterkant er aan geloven.

In eerste instantie was het een check wat de staat was van mijn brug en als dan toch het wiel eruit gaat kun je ook gelijk de blokken verwisselen.

Aangezien dat niet voorspoedig liep met de zuigers en het wiel aanliep op de ABS sensor een hulpvraag op het forum uitgezet.

Daar reageerde o.a. de voor mij onbekende heer Henk Panman op met een schema waar (dat is mijn gebrek) ik geen knowhow van had. Ik zag zijn telefoonnummer en dacht om telefonisch via Jip-en-Janneke-taal zo het probleem op te kunnen lossen van klemmende zuigers en aanlopend wiel.

Deze Henk wilde gelijk op zijn moto springen en vanuit het Haagse naar Den Helder komen om het "probleem" op te lossen. Gelukkig heb ik hem kunnen afremmen door een afspraak te maken voor de donderdag (gisteren). En ja hoor gisteren kwam daar een Pan-rijder mijn straat inrijden. De man stapt af, doet zijn helm af en kwam binnen alsof hij kind aan huis was. Heerlijk precies mijn style. Onder het genot van koffie en voor hem met een nicotinestaaf heerlijk zitten babbelen. Maar ja daar kwam hij niet voor er was ten slotte werk aan de winkel ( uhhh nee aan de motor).

Henk trok zijn werktenue aan en stap voor stap legde hij mij de dingen uit wat hij aan het doen was of wat de functie was van bepaalde zaken, gaf tips en trucs en lulde de oren van mijn kop zodat ik avonds met een overloaded hoofd moest bijkomen van alle info.

De zuigers bleken zo vuil maar dan bedoel ik ook echt ZOOO vuil te zijn dat ik ze had weten in te drukken maar dat ze er ook nooit (daar weet Henk wel weer een trucje voor) meer uit zouden komen. Henk heeft ze meegenomen naar huis om ze daar even uit elkaar te trekken en ze dan vandaag weer mee te nemen naar mij zodat we ze konden monteren. Dat viel even tegen maar toch, vanmorgen kwam Henk wederom zeer opgewekt bij mij om de klus te klaren met een zeer propere klauwenunit. Deze erin gezet en gelijk de remvloeistof vervangen. Henk zegt als we toch bezig zijn pakken we ook de koppelingsvloeistof aan.

Mij is het om het even, alle hulp maar dan bedoel ik ook alle hulp is voor mij welkom en al helemaal op de werkwijze van deze "ZEER ATTENTE OUDERE MIJNHEER" wat een zeer speciaal mens is hij. Daar mag dit forum trots op zijn.

Mijn motor rijdt nu als een dollen nog belangrijker ik ben zo maar dan ook ZOOOO blij dat ik deze hulp kreeg maar ook de adviezen van welke punten eraan zaten te komen of waar ik op termijn rekening mee moest houden. Hij had zelfs de linkjes van websites al uitgevogeld waar ik die het beste kon kopen. WAT EEN VAKMAN.

Henk mag ik je bij deze wijze heel, heel verschrikkelijk bedanken voor de lol, de humor, de uitleg, het advies en je bereidwilligheid en flexibiliteit. HULDE.

Aangezien mij hond niet blafte, ben je een zeer goed mens.

Nu heb ik genoeg veren in je kont gestoken. Nogmaals dank en tot snel.

IMG_20210625_120138.jpg.5dbc2be9c11ffb2b8fa349bd82084c8e.jpg

Featured Replies

20191221_140326MetHenkPanman1100bijRestyleAalsmeer.jpg.f5d07e9a08a4e2cb221e17743090269e.jpg

Henk @panman1100 is een hele fijne kerel. Hij heeft mij ook wel eens uit de brand geholpen met een complete spiegel en spiegelkap en ik heb hem wel eens op de Motorbeurs in Utrecht bezocht op de stand van Restyle kleding

Ik kan beamen, dat Henk een wereldgozer is.

Henk heeft mij ook al eens geholpen met mijn remmen, toen ik nog in Egmond a.d. Hoef woonde.

Paar maanden geleden ben ik nog bij Henk geweest voor een stuurschakelaar en in de komende dagen moet ik weer naar hem toe om de geribbelde slang te halen, die hij nog heeft liggen en bij mij er nooit op gezeten heeft.

Maar naast Henk zijn er nog vele mensen hier op dit forum met een gouden hart, die de technisch minder begaafde mensen graag helpen.

Ik blijf het bijzonder vinden.

Groeten van Ton(yPan)

Mooi verhaal, en :clap:voor Henk. En gelijk ook :clap:voor een boel andere mensen op dit forum.

Ook ik mocht al enkele malen het genoegen smaken helpende handen te schudden. Top ! :jin:

• Moderators

Het forum is een plek waar je , buiten alle info die er al is ,

ook gewoon een oproep kan doen en om hulp vragen als je er niet meer uitkomt .

Dit was zo`n oproep waarbij ik dacht ; kom Henk , laten we dit probleem "even" oplossen want dan kan @Lange Jaap gaan genieten van zijn Gouden pan.

Dat "even" ging hem helaas niet worden dankzij een stel zuigers in de remklauw die geen afscheid van elkaar konden nemen .

(oorzaak vuil/oxidatie op de zuigers door verkeerd > slecht < onderhoud in het verleden)

Het spul maar mee naar huis genomen en daar een een reserve remklauw voorzien van nieuwe zuigers en toebehoren.

De volgende dag weer naar Den Helder vanuit Voorhout (ligt in de bollenstreek en niet bij Den Haag zoals sommige mensen denken) Yahoo:

het spul gemonteerd en voorzien van verse remvloeistof , testen en proefrit gemaakt , resultaat : :good:

Omdat deze motor mij af en toe verbaasde kwa technisch onderhoud , de meeste dingen perfect gedaan/ververst en andere zaken niet ,

de koppelingsvloeistof vervangen , zag er door het controle glaasje op het reservoir al donker uit , diep zwart met een laagje drab onderin ,

alles goed gereinigd en weer voorzien van verse vloeistof , werking een stuk lekkerder dan eerst.

Er moeten nog een paar dingen gedaan worden , om deze Gouden pan weer te laten schitteren , maar dat komt later wel.

Stef , nu genieten van jouw fiets en nogmaals bedankt voor de gezelligheid en goede verzorging .

Henk 'ooit' eens kort in Schagen gesproken, kort gesprek maar je hebt dan gelijk door "dit is een goed mens".

Gelukkig zijn er meer goede mensen op deze wereld, die kennen maakt je leven veel prettiger.

Hierbij past de spreuk 'wie goed doet goed ontmoet'.

cheers

Hans

Dit is een forum waar zoveel mensen naar kijken,gebruik van maken en iets mee doen

Dan kom je toch heel vaak de zelfde mensen tegen die hier actief zijn

Heel erg leuk en fijn om te zien

Het is zoals :ons kent ons: geweldig

;)

• 1 year later...