Jump to content

Jow, de mannen,

Ik ben van plan om een midweek te boeken in Hôtel Campanile Epernay - Dizy.

Iemand van jullie daar al geweest en daar iets meer van kan vertellen, die gps routes beschikbaar heeft van de omgeving, etc.

Thx,

Gr Marc

Featured Replies

Ik ben wel in het Campagnile in Châlon sur Marne geweest.

Deze hotels zijn prima van kwaliteit en vaak ook een goede keuken.

Mercure in Reims is overigens ook prima.

• Moderators

Je kunt even langs Reims gaan bij de grote kathedraal. Erg leuk is de champagne route te volgen en bij verschillende huizen wat te proeven. Hier zijn de prijzen nog vriendelijk van 12,50 per fles tot ong 25,00 euro Bij de kleine huizen is het veel gemoedelijker en kan je leuke wijnen proeven i.c.m. uitleg van het proces. Leuk maar ook decadent is het om de avenue de champagne te bezoeken. Hieraan liggen de meest prestigieuze huizen zoals Pol Roger en het wellicht wat bekendere Moet en Chandon Bij de laatste kan je de boutique bezoeken en je rekening wat legen. vanaf 40 euro en rap omhoog. De gebouwen zijn prachtig onderhouden, zelfs de stoepjes mogen er zijn. Niets is zo leuk om in een wijnveld te lunchen, ga naar de lokale super en haal t een en ander en relax :)

ps. een leuke BB is unechancedelafrance, waar je heerlijk s'avonds kunt aanschuiven. Zit je 80 km van Reims in een leuke BB van mijn collega.

Edited by Jan Pan

Houd er ook rekening mee....vaccinatie Covid19 bewijs. Ook plaatselijke reacties op toeristen kan je overkomen dat je niet welkom bent. Ook de officile richtlijnen kunnen plaatselijk verschillen wat wel is toegestaan en wat niet. Reden is de veranderingen gaan snel en men weet soms niet meer wat precies geldt. is maar een opmerking.... Zelf wil ik begin juli naar Germany... wel /niet negatieve testbewijs bij je hebben....