Jump to content

Iemand bekend met MF-JF-49 Groen 1997 vol alfabet

Hallo,

Is er iemand bekend met deze fiets?

Honda ST1100 ABS TCS (BJ 1997) ST 1100 PAN EUROPEAN

€ 2.250,00

https://link.marktplaats.nl/m1717792498?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Als ik naar de knipperlichten kijk en probeer de tekst onder de nummerplaat te ontcijferen, lijkt het iemand van het forum geweest te zijn.

Als iemand meer van de historie en eventueel gebreken van deze fiets weet, hoor ik het graag.

Groet Erwin

Featured Replies

De gevaren driehoek knop en hi/lo hazard knoppen vallen mij gelijk op.

Of het is een ex politie fiets geweest of (een van de vorige eigena(a)r(en) is een echte doehetzelver geweest.

(Die al dan niet ook de politie schakelaar heeft verwijderd?!)

Verder oogt de fiets netjes.

Edited by Tiesemans

• Author

Die gevaren driehoek viel mij idd ook al op, net als het mistachterlicht ernaast. De hi/lo hazard @Tiesemans? Of bedoel je een andere knop die ik over het hoofd zie?

Verder stuur aangepast (zonder stuurgewichten), witte knippers, zadel verlengd (visueel) en al voorzien van led verlichting in de kop en op het dash.

Metzelers gemonteerd, bij waffie?

Motor is in 2001 naar Nederland gekomen, maar in het buitenland hebben ze natuurlijk ook overheidsdiensten.

Morgen maar eens goed gaan kijken naar de bekende zwakke punten en of alles functioneert naar behoren.

Ook even een proefritje maken.

Erwin

Zeker als de ABS correct werkt is het met al deze opties zeker geen verkeerde prijs. Als deze 1100 regelmatig onderhoud heeft gehad is die 127.000km ook geen probleem. Het enigste wat ik niet terug lees is of de distributie reeds is vervangen.

Maar even posten als je langs bent geweest. Wel benieuwd. Ziet er zo op het eerste oog goed uit.

@Panofiel in Duitsland is het gevarenlicht volgens mijn lijstje niet standaard geleverd. Althans niet volgens de model lijst die ik heb en kon het ook niet in de Werkplaats handboek vinden. De DPST switchpaneel en de aparte relais voor de gevarenlichten zijn volgens mij wel een optie geweest voor particuliere fietsen (geloof ook pas na 1996) maar alleen op dienstmotoren standaard geleverd. Voormalig Ambulance ST1100 heeft ze ook.

Zit het op de motor dan is het hoogst waarschijnlijk apart besteld, later toegevoegd OF een ex dienstfiets (met of zonder handvat unit).

Edit: Uit het boekje

1624256313897.png.61090a1f33fa59c9810b8a24c87cfafb.png

Edited by PandaBlack

De velgstickers, goed in de lak, de witte glaasjes van Ad, geen Voltage meter maar de lampen knop, geen politie schakel unit.

Luxe zadel, led op de juiste plekken, enz.

Noopt mij te denken dat het hier om de voormalige fiets van een echte liefhebber gaat.

Waarom de deur uit?!

Groot onderhoud nodig? Te zwaar?

Ga er idd zeker een stuk op rijden en liefst langs bij een kenner met de fiets. ;-)

• Author

@PandaBlack, heb de uitdraai liggen om het abs te controleren. Bij gewoon starten en wegrijden, zou deze vrij snel uit moeten gaan?

Distributieriem zou op 6-3-20 gedaan zijn, zie lijstje

@Tiesemans, de gedachte van een liefhebber had ik ook, zeker met alle aanpassingen in acht genomen. Vandaar de vraag of deze bekend is op het forum.

Kan natuurlijk ook van een lid zijn die niet meer actief is.

Huidige eigenaar is dit al wel sinds 12-06-21. Bij zijn beoordelingen op marktplaats komen meerdere motoren voorbij.

IMG-20210620-WA0002.jpg.7a8feafe571c3159171afc72e13c1fc2.jpg

Yes. Motor aan gaan beide lampjes branden (zonder knipperen) binnen 10 m gaat eerst het ABS lampje uit en kort erna het TCS lampje.

Distributie ook gedaan. Wordt steeds interessanter!

Schakelt ie soepel.

Loopt ie rustig maar krachtig stationair.

Hoe zien de stuurgewichten en voetsteunrubbers eruit?

Let op de plekken rondom de schroef bevestiging punten van het kuipwerk.

Laat ook even onder het zadel kijken. Hoe netjes is het daar?

Neem een zaklamp mee.

Overweeg wel om metalen ventielen te nemen mocht je de fiets kopen.

Rubberen ventielen houden op den duur niet zo van bandenspanning meter censoren op de ventielen geschroefd.

@Erwin1100 veel plezier met de proefrit op de fiets ;)

• 1 month later...