Jump to content

Hallo leden,

Ik kom er niet meer uit welke of wat voor soort remblokken ik nodig heb.

Ik heb een Pan ST1100 uit 1999 met ABS en wil dus de achter remblokken gaan vervangen.

Nu kom ik verschillende afmetingen tegen, verschillende soorten voor specifiek enkel achter of juist achter en voor. De een zegt beter om gesinterd te nemen dan een mix met carbon of juist organische.

Dan nog de vele merken.

Ik zie even door de bomen het bos niet meer, hopelijk kan iemand mij raad en advies geven.

Dat ik 1 setje nodig heb, weet ik dan weer wel1f60a.png.

Edited by Lange Jaap

Featured Replies

Achter zit toch 1 rem module? Is dan toch 1 setje nodig?

En 99 ABS model is een Dual brake systeem. Dat zijn volgens mij deze; https://www.mpartz.nl/remblokken-Honda-st1100-Pan-European-1996-2002-ferodo-fdb2075-st-gesinterd-achterzijde-advies-p-2040m1518y

Tekst erbij geeft een goed beeld van welke blokken en waarom:

"De remblokken zijn in diverse soorten materialen te verkrijgen voor de meeste motoren. Over het algemeen wordt de gesinterde variant genomen. Dit vanwege de uitstekende remeigenschappen en slijtvastheid van de remblokken. Organische remblokken zijn wat zachter en zijn beter geschikt voor oudere motoren met kleinere schijven en minder goed werken remklauwen (vergeleken met de hedendaagse)."

Moet iemand met meer kennis maar bevestigen maar het is een startpunt

Dat setje DP brakes voor de achterrem welke ik bij jou gekocht heb voor mijn ST1100A (ABS/TCS/CBS) uit 2000 doet het prima Ad!

Héél véél minder remstof dan de originele Honda remblokken en net zo goed remmen achter.

Dus @Lange Jaap mocht je opduiken bij Ad zaterdag aanstaande ..