Jump to content

Vanmiddag is mijn sleutel afgebroken. Na een mooie wandeling de reserve sleutel opgehaald, dezelfde wandeling terug gemaakt en naar huis gereden.

Kan ik bij de dealer een reserve sleutel aanvragen en waar moet ik aan denken qua kosten?

Featured Replies

• Author

Is dat dan een kwestie van, onder het kapje van de oude sleutel de chip te peuteren, en deze in de ruimte van de nieuwe sleutel te plaatsen?

ik ben maar een blonde verpleegkundige ‍⚕️

Bij gadgets de blanco kopen.

bij de sleutelboer op maat laten slijpen en dan zelf de chip over zetten. Appeltje-eitje.

laat dat gelijk een extra reserve maken zonder chip( kan bij Karwei) makkelijk voor koffers en afdekkapje.

Ik heb die van mij gewoon bij de hakkenbar in ons dorp gehaald. Een sleutel met een klein vakje aan de bovenkant (rode vierkantje) waar de chip in gedaan wordt. Dan even het logo met secondenlijm vast zetten en klaar is Klara. Prijs weet ik niet meer, maar zal rond een tientje zijn.

20210611_211209.jpg.b8739092dfde91d36aa72354969272a6.jpg

Ik heb mijn sleutel besteld bij Frank Lemstra in Wormerveer. Vandaag heb ik m opgehaald. Kosten: € 31.50. Toen naar de ijzerhandel gegaan om de sleutel te laten slijpen, dat kostte € 5,50. Weer terug gegaan naar Frank en die heeft de sleutel ingelezen.

De sleutel die ik tot nu toe gebruikte en de reservesleutel zijn ook meteen weer opnieuw ingeleerd.

@franske71: Was je sleutel niet te krom toen deze geslepen werd? Als je originele sleutel te krom is dan kan het zijn dat het slijpen niet lukt.

De sleutel die ik tot nu toe gebruikte en de reservesleutel zijn ook meteen weer opnieuw ingeleerd.

O ja, het inleren van de sleutels moest wel met de fiets gebeuren.

Leniemienie,dan heb je een nieuwe sleutel met een chip gekocht ,die moet dan ingeleerd worden.Je had ook de chip van de oude sleutel kunnen overzetten naar de nieuwe.
Dat klopt Piet, ik heb expres een sleutel met chip gekocht. Als wij op vakantie zijn, hebben we de reservesleutel van elkaars motorfiets. Mocht er iets gebeuren dan hebben we altijd nog een reservesleutel bij ons. En omdat mijn beide sleutels al slecht waren, erg krom en tamelijk versleten, heb ik voor de duurdere optie gekozen. Als ik nog een sleutel wil hebben dan zet ik inderdaad de chip over.
  • 1 year later...
Aanstaande donderdag zou ik men mn broer uit Breda naar de Motorbeurs gaan. Hij heeft een TransAlp. Nu is hij zijn HISS sleutel kwijt en kan dus niet weg. Wie weet een snelle betaalbare oplossing?

Dat is niet makkelijk Ger, die snelle betaalbare optie zijn motordieven ook naar op zoek.

Dat (diefstal) voorkomen is namelijk het hele idee van dat HISS systeem.

Is kostbare aangelegenheid, zomaar draadjes kappen en doorverbinden is geen optie…

Bij een aanschaf van een nieuwe motor is een aluminiumplaatje van 2,5 x 1 cm en is voorzien met een nr op, ,

hangt meestal bij de sleutel, daar kan je ook mee naar de betere sleutelmaker terecht,

en die kan dan de nieuwe sleutel slijpen met de code.

Edited by marc pan

• 2 months later...
Bij mij brak de sleutel ook maar zat in de reservesleutel al een scheurtje. Ik heb bij Ten Kate in Nieuwleusen een nieuwe sleutel besteld en de chip over laten zetten. Bij ons in het dorp die vandaag laten slijpen en hij past perfect. Nu alleen nog een reservesleutel erbij bestellen en dan het liefst zonder chip. Alleen heeft Ten Kate alleen met chip. Weet iemand daar een adresje voor waar ik die online kan bestellen? Google is voor dat niet bepaald mijn vriend want ik krijg niet het gewenste resultaat...

Ik heb die van mij bij de plaatselijke hakkenbar/sleutelboer gehaald. Was op voorraad. Eentje met een rood schuifje voor de chip. Ook heeft de goede man de Hondalogo van de originele sleutel op de nieuwe sleutel geplakt. Ziet eruit als origineel.

20230517_181121.thumb.jpg.3d25bfe567d5061d1e36088dc6b01547.jpg

Weet iemand daar een adresje voor waar ik die online kan bestellen?

De gemiddelde sleutelboer of schoenmaker heeft een assortiment van Silca. Zij hebben een sleutel met de naam "Silca HON70TE". Die moet je laten bestellen, daar past vrij eenvoudig de HISS chip in.

In dit bericht van mij staat ook een link naar de catalogus waar die sleutel in staat.