Jump to content

Vanmiddag is mijn sleutel afgebroken. Na een mooie wandeling de reserve sleutel opgehaald, dezelfde wandeling terug gemaakt en naar huis gereden.

Kan ik bij de dealer een reserve sleutel aanvragen en waar moet ik aan denken qua kosten?

Featured Replies

• Author

Is dat dan een kwestie van, onder het kapje van de oude sleutel de chip te peuteren, en deze in de ruimte van de nieuwe sleutel te plaatsen?

ik ben maar een blonde verpleegkundige ‍⚕️

Bij gadgets de blanco kopen.

bij de sleutelboer op maat laten slijpen en dan zelf de chip over zetten. Appeltje-eitje.

laat dat gelijk een extra reserve maken zonder chip( kan bij Karwei) makkelijk voor koffers en afdekkapje.

Ik heb die van mij gewoon bij de hakkenbar in ons dorp gehaald. Een sleutel met een klein vakje aan de bovenkant (rode vierkantje) waar de chip in gedaan wordt. Dan even het logo met secondenlijm vast zetten en klaar is Klara. Prijs weet ik niet meer, maar zal rond een tientje zijn.

20210611_211209.jpg.b8739092dfde91d36aa72354969272a6.jpg

Ik heb mijn sleutel besteld bij Frank Lemstra in Wormerveer. Vandaag heb ik m opgehaald. Kosten: € 31.50. Toen naar de ijzerhandel gegaan om de sleutel te laten slijpen, dat kostte € 5,50. Weer terug gegaan naar Frank en die heeft de sleutel ingelezen.

De sleutel die ik tot nu toe gebruikte en de reservesleutel zijn ook meteen weer opnieuw ingeleerd.

@franske71: Was je sleutel niet te krom toen deze geslepen werd? Als je originele sleutel te krom is dan kan het zijn dat het slijpen niet lukt.

De sleutel die ik tot nu toe gebruikte en de reservesleutel zijn ook meteen weer opnieuw ingeleerd.

O ja, het inleren van de sleutels moest wel met de fiets gebeuren.

Leniemienie,dan heb je een nieuwe sleutel met een chip gekocht ,die moet dan ingeleerd worden.Je had ook de chip van de oude sleutel kunnen overzetten naar de nieuwe.