Jump to content

Hoi hoi!

Ik wil graag mijn TomTom op de Pan monteren, maar heb geen idee hoe. Die plastic kap zit namelijk over het stuur, iemand tips?

Geerts!

Featured Replies

Kijk even bij Marc Pan. Hij levert de beste steunen voor diverse Navigatie systemen. Of zoek op het forum naar navigatiesteunen. Kom je hem vanzelf tegen. Succes.

Mocht je toch niet over willen gaan naar de steun van Marc Pan dan is het ook nog een optie om de plastic kap van het stuur af te halen en de tomtom met originele ram mount op het stuur te monteren. (zo heb ik het momenteel nog)

Van deze oplossing word de pan alleen niet echt mooier van zonder die kap, daarnaast zit op deze manier de tomtom ook wel erg laag en moet je vaak naar beneden kijken. De steun van Marc Pan lost deze problemen mooi op.

Er is een RAM mount beschikbaar die direct naast het handvat wordt gemonteerd. Is volgens mij genoeg ruimte voor. Beugeltje is 1cm breed. Hebben zelf 3 RAM mounts op de Pan. Die naast het handvat heb ik normaal de mp3 op gemonteerd maar zou prima een tom tom op kunnen.

image-12-09-2020_15-28-35-91.jpg.c5afa04d6a7327e55bb4eaa53db3af30.jpg

Bij mij zit het navigatiesysteem net boven de waarschuwingslampjes van de cockpit als ik op de motor zit. Dat vind ik de beste plek omdat het navigatiesysteem dan in mijn zicht blijft terwijl ik rij en ik niet omlaag hoef te kijken. Voor deze oplossing (voor de ST1100) hoef je geen gaten in je cockpit te boren. De houder klemt zich bovenaan aan de 'zonneklep' van de cockpit vast met een klauw met veer, en gebruikt onderaan het middelste boutje van de ruit. Volgens mij is deze houder nog steeds verkrijgbaar.

IMG_20210608_125653.jpg.2dd23158b77e3d19e0e61cf6fb6d82b3.jpg

IMG_20210608_125641.jpg.812ce05a7500bacfe387f6301b1ea660.jpg

IMG_20210608_125629.jpg.711fd6ce0cf82457f4fc75dfd0445f25.jpg

st1100z.jpg.e3d5c810dec3205f85aca3a82cf8799f.jpg

Er zijn anderen op het forum zoals @marc pan die andere mooie oplossingen hebben die je moet vastschroeven aan de onderkant van de 'zonneklep' van je dashboard. Zij melden zich vanzelf wel.

Edited by DuinPan

Ik ben zéér tevreden met de Gps houder van Marc Pan , deze afgebeeld hierboven kan mischien wél goed zijn maar de prijs ook !!

Ik heb ook de bike PenR net als @DuinPan

Deze zijn volgens mij nog steeds leverbaar via hun site , maar heel goedkoop zijn ze niet.

Ik heb mijn steun via marktplaats gekocht, maar daarbij heb ik zelf de koppeling moeten maken van de beugel naar het navigatiesysteem.

De oude eigenaar had dat stukje voor zijn nieuwe motor gebruikt en kreeg ik er niet bij. Dus mocht je een gebruikte kopen, let erop dat deze kompleet is.

Ik heb het missende stukje geprint op mijn 3d printer en daarmee werkt het prima.

@Restless Gewoon een beugel van @marc pan en die aan de onderkant van je dashboard maken, en de kap van je stuur moet je er niet afhalen, lijkt zo lelijk zonder, ik heb zelfs stuurverhogers en heb de kap aangepast omdat ik die er persé op wil.

iedereen heeft een mening en dat is prima, maar ik vind persoonlijk het belangrijkste dat de navi recht voor je neus zit.

• 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • Author
Ja ik heb het idee dat ik te rechtop zit, dus het moet een verlaagd zadel gaan worden denk ik. Wil het het liefste even testen voordat ik een zadel van rond de 300€ haal. Dus misschien even wachten tot er een meeting is en dan even lief kijken in de hoop dat ik mag proefzitten haha

@Restless lager zadel maakt de hoek rechter. Hoger stuur ook. Zal daar hoogst waarschijnlijk dus rechter op zitten.

Hoger zadel of lager stuur wordt je in een meer sportieve hoek geforceerd.

Zit je nu met een normaal zadel te recht ga je met een lagere zelfs achterover zitten.

1626705260142.png.8cb399bab038e43826ff48528f8f1fec.png

Hi, ik heb bij mijn (vorige) Pan de volgende oplossing bedacht:

Ik heb eeb GPS-steun gekocht welke uit 2 helften bestaat die d.m.v. een imbusbout om de stuurstang heb geklemd wordt.

Nadat de kap geplaatst is, is deze bout niet bereikbaar, vandaar dat ik onder het honda-logo (plaatje) een gaatje heb gemaakt waar ik een imbussleuter doorheen kon steken zodat de klem kom worden vastgedraaid. Daarna plaatje terug plaatsen met wat montage-kit en weg is het gaatje.

De bovenzijde van de beide klem-helften moest natuurlijk ook nog door de kap heen gebracht worden, maar dat is een kwestie van heel nauwkeurig passen en uitvijlen.

Bij monteren is de volgorde:

- Kap verwijderen (en modificeren)

- Montageplaat m/ horizontaal scharneerdeel scheiden van de klemmen

- Klemmen 'los' monteren op stuurstang (midden boven balhoofd)

- Kap plaatsen en imbusbout iets fixeren (door gaatje)

- Horizontaal scharnier (montageplaat) bevestigen op bovenste gedeelte klem

- Montageplaat in juiste stand zetten en imbusbout vastdraaien

- Honda-logo vastplakken

Voor de kabel kun je kiezen om deze ook door het gat in de kap te leiden zoals ik heb gedaan, of geheel buitenom.

De steun is een universeel type bestaande uit een klem en een montageplaat, merk SW-Mototech

Is eventueel hier te verkrijgen:

https://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/?channable=02293e696400393630393238353637ba&utm_campaign=KEL_NL&utm_content=&utm_source=kelkoo&utm_medium=cpc&utm_term=&ObjectPath=/Shops/10207048/Products/%22GPS.00.308.10001/B%22&Locale=nl_NL&from=kelkoo&gclid=Cj0KCQjwxdSHBhCdARIsAG6zhlVNDn_5w3HI0YH1xaCZwZ8KSDfifWiipib_CHKjT703dSoPDKVw6XEaAtKnEALw_wcB

2015-08-2310_31_25.jpg.1a3f5979e896f612c4bbe46f6aa7b749.jpg2015-08-2310_31_35.jpg.fa0a670270f32bbf36c4348100c9e27b.jpg

Hieronder een voorbeeld van de site.....

Knipsel.JPG.d20d382f024276e49dfb94fe97a47168.JPG

• Author

@Restless lager zadel maakt de hoek rechter. Hoger stuur ook. Zal daar hoogst waarschijnlijk dus rechter op zitten.

Hoger zadel of lager stuur wordt je in een meer sportieve hoek geforceerd.

Zit je nu met een normaal zadel te recht ga je met een lagere zelfs achterover zitten.

[ATTACH type=full" alt="1626705260142.png]44569[/ATTACH]

Dus ik zou een verhoogd zadel moeten scoren?

@Restless als jij nu te rechtop zit en "sportiever" wil zitten ja. Hoger zadel of lager stuur. Raad je zelf aan om even te proefzitten op wat verschillende Pan zadels. Merk je direct hoe de zithoek veranderd. Zie niet staan waar je vandaan komt. Zijn vast leden in de buurt.

Kan ook een sierkussentje van de bank sleuren en op het zadel leggen om te testen. (Niet mee rond blijven rijden. Los kussentje is niet veilig)

• Author

Dat is een heel goed idee! Ik woon zelf in Eindhoven, maar werk in Nijmegen dus heb in principe twee opties.

Zijn er hier mensen met een ander zadel die rond een van deze plekken wonen?