Jump to content
Hallo, ik heb mijn rijbewijs sinds 7 april en heb sinds mei een Honda St 1100 uit 1992, jagersgroen. Ik heb er al 1500 km mee gereden. Af en toe heeft mijn motor last van de hik, hij houdt dan in. Ligt dat aan de benzine? Ik tank E5. Ik woon in Arnhem, ben 56 en tuf bijna elke dag naar de Achterhoek.

Featured Replies

Welkom @Djekker en veel plezier op dit forum en met je ST1100. Ik woon aan de andere kant van het land aan de kust, maar ik kom wel vaker in de Achterhoek, naar een huisje van vrienden in Aalten. Maar ik ben nog nooit op de motor gekomen en dat is jammer want je kan daar heel mooi rijden. Groeten DuinPan uit Haarlem

Je vraag over de hik van je motor kan je beter even opnieuw stellen in het item Techniek / ST1100. Dit item is alleen bedoeld om je voor te stellen20210514_130000StuwvanNeerijnen.jpg.0fc9da917de1f7926a512a1f01ee8442.jpg

• Moderators

Welkom @Djekker hier op het forum.

Bij de oudere motoren , waarbij geen of erg weinig elektronica aanwezig is , is de oorzaak van het Inhouden en stotteren vaak de oorzaak door slechte of vervuilde bougies ,maar ook een vervuilde benzine filter of luchtfilter en/of carburateur is vaak de oorzaak van het hikken of inhouden.

Tank de 98 (E10) daar loopt hij ook mooier op.

Djekker, welkom hier !

Mijn recept: Superplus Euro 98 E5, regelmatig flink doorgassen tot het rode gebied en af en toe een scheutje petroleum in de tank.

Mijn Pan heeft nu 110k op de teller, verbruikt geen druppel olie en loopt supermooi.

Welkom Djekker en veel plezier met de Pan, ik rijd een 1300 en tank alleen De oude super of 98. Nooit problemen gehad en en toch al 250K op teller.