Jump to content

Featured Replies

• Moderators

@Sandor78

Let op bij bestellen dat je het juiste type pan ingeeft , er zit verschil tussen de abs versie en de non-abs versie.

Hoofdremcilinder Voorzijde = MSB-116 bij de ABS versie uit 1997.

Hoofdremcilinder Voorzijde = MSB-102 bij de Non-ABS uit 1997.

Hoofdremcilinder Achter = MSR-107 bij de ABS versie uit 1997

Hoofdremcilinder Achter = MSR-103 bij de Non-ABS uit 1997.

• Author

@panman1100 ik zie de volgende items idd staan die ik als keus kan aantikken

De [MSB-102] inderdaad

1622971091019.png.284b6af68a1d8a6b13344773a3952561.png

en de [MSB-120] en dat is deze versie die ik volgens mij moet hebben

1622971151357.png.276d5378130cd5c8ac87fc161b94c0da.png

Alvast bedankt!

• 2 weeks later...
  • Author

Iemand tips?? De rechter schroef is bekant rond....ken hem met geen mogelijkheid open draaien. Linker schroef gaat zonder problemen.

20210614_193713.thumb.jpg.0300c689b4cdd58f704b934f1344edd2.jpg

Ik boor gewoon de schuine kop van het boutje eraf, dan na het verwijderen van het deksel,

met een fijn griptang draai je het boutje er van zelf uit. Heb het al meermaals gedaan.

Maar zeker niet met een slagschroevendraaier er op gaan kloppen op dit onderdeel.

En anders kom er maar eens mee langs, is zo geklaard.

• Author
De elastiek truck heb ik al geprobeerd, mijn schroevendraaier past perfect. ik draai echter de kop kapot....ik ga hem morgen uitboren. moet alleen ff een nieuwe boutje ergens vandaan toveren.
  • Author

Ik heb hem inmiddels uitgeboord en nieuwe schroeven gevonden, echter blijkt mijn revisie-setje toch de verkeerde te zijn!

balen...ken weer niet verder. Heb nieuwe besteld....

Slagschroevendraaier kan ook prima bij een dergelijk onderdeel maar je moet niet te bang zijn.

Dus het reservoir even goed fixeren, bitje van de slagschroevendraaier er goed in en dan in één keer een goede dreun met een vuistje. Vooral niet te bang zijn en te zacht slaan, dan loop je juist het risico dat je meerdere keren 'slechte' slagen gaat geven en dan gaat het juist fout.

Het deksel heeft 2 schroefjes, één aan de kant waar de vloeistof ingaat zou ik het ten sterkste afraden.

Is gelijk aan een hefboom, veel kans dat ie dan afbreekt aan de bevestiging van het stuur.

Bij mij is het op een 10 a' 15 min geklaard zoals ik eerder geschreven had.

• Author

Pan Mannen, het is gelukt!

Het binnen werk was dit x de juiste en heb alles weer gemonteerd. Remhendel gaat nu lekker smooth zeg ik je !! Heb ook meteen mijn voorremmen doorgespoeld (bleeden).

Moet nog wel ff een testritje maken :)