Jump to content

Beste mensen,

Ik heb nog niet veel gereden op mijn net aangeschafte St1100, maar merk wel dat ik last heb van keiharde windruis rond mijn helm vanaf zo’n 100km/u. Ik heb al rondgekeken op dit forum en zie veel verschillende ideeën en oplossingen. Maar ik vraag mij af, is er een plek waar ik gewoon ff een paar oplossingen kan uitproberen?

misschien is dit niet de juiste plek voor deze vraag, vergeef me, ben een forum-roookie! :cool:

Featured Replies

Volgens mij kun je bij MDI in Ravenstein ruiten proberen alvorens je er eentje aanschaft, jammer dat je zo ver weg woont, ik heb er verschillende maten liggen.

standaard maat is 43 cm.

Ik was onlangs bij MDI in Ravenstein, daar kan je terplaatse verschillende maten en merken uit proberen, gewoon ééns doen zou ik zeggen Wink:

Zelf ben ik 1.91 en op dit moment zit er een verstelbaar ruitje boven op mijn scherm. Op de hoogste stand is de wind veel minder maar zeker aanwezig. De MDI tips hierboven sluit ik mij bij aan. De MDI vario lijkt mij een heweldige altwrnatieve ruit. Deze is verstelbaar in hoogte en hoek. Zo kan je zomers de ruit ook eens lekker laag zetten als je wel wil uitwaaien. Het ruitje van ons staat met dit warme weer helemaal omlaag en bij slecht weer zo hoog mogelijk.

Puig heeft een top ruitje zoals onze maar is echter wat hoger. Hier heb ik zelf naar staan kijken. Alleen geen idee waar die te proberen is.

Ik heb zelf verschillende oplossingen gehad, verhoogde ruit; afgezaagde ruit

Voor mij is eigenlijk de afgezaagde ruit het prettigst. (afzagen bij het kuipwerk)

@pmponer daar wil ik wel eens een foto van zien !

Hieronder eerst mijn normale ruit (Bullster) en daarna mijn verzaagde Givi ruit

20200809_131910Groteenkleineruit.jpg.1ece2c409119eb611eca3aaf23beaf72.jpg

20200809_132613Groteenkleineruit.jpg.66269199bfda02b875dc324c94bc1f15.jpg

De verzaagde ruit was een groot succes in de hittegolf vorige zomer, maar buiten hittegolven geef ik de voorkeur aan mijn hoge ruit

• 2 months later...
  • 1 year later...
  • 1 year later...