Jump to content

Hoi iedereen!

Ik ben sinds vorig jaar in bezit van een ST1100, ivm de corona heb ik onlangs mijn A onbeperkt behaald en ben ik sinds een dag of 3 aan het rijden op de Pan. Ik ben 27 jaar en woon in Noord-Brabant. Tijdens de ritjes kom ik er wel achter dat er nog een aantal dingen zijn die ik wil/moet doen aan de motor.

Een lager scherm lijkt me handig, en een ander stuur. Ik heb het gevoel dat ik door dit stuur te veel ga hangen en daardoor wat last van m'n rug krijg, ook lijkt een zadel met dubbele rugsteun me heel fijn.

De Pan heeft bijna 100.000km dus binnenkort een keer de distributie controleren, benieuwd of dat zelf te doen of dat ik het moet uit besteden.

Groetjes!

Featured Replies

• Author

Ja ik heb nog veel te leren haha. En ook nog te doen aan de motor, allereerst een beurtje gok ik, vandaag getankt, 1 op 11,9 met nagenoeg geen snelweg haha.

Bedankt iedereen voor de reacties!

Welkom Restless! Veel plezier van je Pan en hier op het forum! Ik hoop voor je dat de betekenis van je nickname je niet te veel in de weg zit!

Je hebt net een Pan en wil nu al veranderingen aanbrengen, schrijf je. Ik adviseer je om even geduld te hebben en te wennen aan de motor en de bijbehorende houding. Zeker als je net je rijbewijs hebt, heb je nog veel te leren. Veel motorrijders zitten te veel 'op' het zadel, maken te weinig gebruik van heupen en lendenen om stevig te zitten, waardoor er veel druk komt op armen en polsen. Kijk eens even of je hier winst kan behalen. Overigens adviseer ik je dringend om zo snel mogelijk met vervolgcursussen te beginnen, want motorrijden moet je echt nog leren na het behalen van je rijbewijs. Ik hoop niet dat mijn verhaal te belerend overkomt, want het is goed bedoeld!

Welkom Restless, hier heeft @Raaipan wel een punt, wen eerst aan de motor én aan de houding, je bent deze houding niet gewend, kan maar zo zijn dat hij je straks prima bevalt.

ander ruitje kan natuurlijk altijd.

Welkom hier.

Alle tips hiervoor beschreven zou ik persoonlijk zeker ter harte nemen. Ik rijd vanaf februari na 8 jaar niet gereden te hebben weer op een pan, en hoe meer km's ik maak hoe meer ik eraan wen.

Mijn eerste motor was een ZZR600, mooi licht en wendbaar en heb daar met veel plezier mee gereden en veel geleerd, pas later een pan en dat was een wereld van verschil!

Het rijden gaat steeds beter, en het sleutelen ook; dankzij dit forum:vroem: