Jump to content

Beste motorvrienden zonder gezichtTease

Ik ben van plan om voor de eerste keer op reis te gaan met de motor op een gehuurde trailer.

Ik heb enkele sites bezocht en vind keuze genoeg.

Ik heb slechts een klein vraagje hieromtrent, kiezen voor en open of gesloten trailer? Zou dit véél invloed hebben op 't verbruik?

Ik heb zoals het hoort eerst de zoekfunctie gebruikt maar heb geen draadje gevonden. Indien er wel al eens over gepalaverd werd dan hoor ik het graag.

Ik dank jullie alvast voor jullie aaaaaaandachtWacko

Ik, ik, ik, nu jullie:D

Gr Marc

Featured Replies

@COLUMBO1963 een gesloten aanhanger met een vlakke voorkant heeft natuurlijk meer weerstand en dan gebruikt het trekkend voertuig meer brandstof, staat jou pan die super gestroomlijnd is en die door de luchtweerstand snijd, dan zal het verbruik minder zijn.

en ik zou zeker ….als ik een aanhanger huurde, eentje huren die je op de grond kunt laten zakken, ik weet niet hoe vaak de Pan er op of er af moet, maar dit maakt het wel véél gemakkelijker.

zo denk ik er over….. nu jij weer !!

En wat ook nog van invloed is @COLUMBO1963 …. Dat het vastzetten van jou Pan in een gesloten aanhanger heel lastig kan zijn, jij bent volgens mij ook nog wel redelijk groot dus dan moet je al een hele hoge aanhanger hebben, stel je gewoon voor dat jij de motor in de aanhanger rijd en er dan moet afstappen en hem dan vastsjorren !!

lijkt mij niet makkelijk, ik ging gewoon voor een open aanhanger !!

er zijn vast mensen met andere meningen…….maar !! :cool:

Ik persoonlijk zou voor een dichte gaan.

Het verbruik is misschien 1L meer per 100km, tel maar uit.

En zoals elmo zegt, je kan er veel extra in kwijt.

PS:

Stel je voor dat je ruzie hebt met de vrouw en je ze toch niet wil achter laten,

dan kan die aanhanger wel de oplossing zijn. Wink:

• Author
Dat wel maar ik denk dat een open beter is in ‘t maneuvreren. Ik kan er één lenen bij de verkeersdienst om wat te oefenen. Dus we zien wel. Alvast bedankt voor de respons.

qua manoeuvreren is een enkelasser duidelijk makkelijker op de plek te krijgen dan een tandemasser (als het met de hand moet), met een auto o.i.d. ervoor is het beide even makkelijk. Alle andere verschillen zijn m.i. hier al genoemd.

Je zou ook nog een Knauf Deseo of Yat (Youth activity trailer) kunnen huren (als dat mogelijk is), is een dichte aanhanger mét mogelijkheid van een motor én tevens een caravan...