Jump to content

Een hele goede morgen mede Pan leden,

Gisteren was ik tijdens het mooie weer een ronde rijden met als startpunt Luik doorlopend tot Luxemburg en terug. Een aanrader! (GPX bestand in bijlage)

Je staat met een groep, waarbij de ST1300 vooraan staat op een kruising. Je wil weg rijden en plots, krijg je dit niet voor elkaar.. Terwijl de anderen je aankijken en denken er komt niks aan? Sta ik het pendaal in te duren om hem de 1e versnelling in te krijgen. Uiteindelijk ging hij erin toen ik de koppeling op liet komen.

Beschrijving:

Niet constant,

Warme motor

Soms is schakelen van 2 -> neutraal, of 1--> neutraal ook lastig.

Ik heb het idee dat als dit voorkomt, het schakelen van 2 --> 1 ook lastiger gaat (Maar dit moet ik een volgende rit checken)

Geen problemen op- en afschakelen 2-3-4-5.

Koppeling op laten komen helpt om hem in 1e versnelling te krijgen

Motor heeft recent een kleine beurt gehad

Motor:

ST1300 '06

Ik heb geen ervaring met andere ST1300'ers en mijn vraag is of dit "normaal" gedrag is van een ST1300?

---------

Route rondom Luik AKA Liège

1622447408675.thumb.png.a2849903d3b394478fc4f904527309fc.png

Seraing_to_Stoumont_-_unpaved.gpx

Edited by Christjeeh

Featured Replies

Klinkt mij een beetje als een koppeling waarvan de veertjes wat lam zijn. Of de platen wat blijven hangen. Kan natuurlijk ook de afstelling zijn of de olie die gebruikt is.

Komt ook op andere motoren voor, (ook bij nieuwe), idd soms even de koppeling iets laten opkomen dan klikt de eerste versnelling in.

Om dit te voorkomen is het te proberen, of gwn doen *, om bij de laatste beweging net voordat je stil komt te staan de eerste versnelling erin te 'drukken'. Je voelt dan vanzelf het punt waar de versnelling erin klikt.

* ook slim want dan kun je nl altijd gelijk door als licht op groen gaat of door iets in de situatie je dwingt op gelijk snel weg te rijden