Jump to content

Featured Replies

Deze heb ik ook, werkt prima! Mooi om te zien dat gedurende een rit de temperatuur en de druk in met name de achterband op loopt. Maar natuurlijk ook een prima systeem om voor en tijdens het rijden de bandenspanning in de gaten te houden.

Ik heb de versie van alieexpres, werkt prima alleen in fel zonlicht is de display te zwak. Voor de rest prima. Wel opmerken, sensors op ventielen...dan is het beter dat die ventielen van metaal zijn.

Belangrijk bij de systemen met sensoren die op het ventiel geschroefd worden is dat je geen rubber ventielen moet hebben.

Ik heb ook dezelfde die @Photoshoot en @GrisPan hebben. Werkt prima maar na verloop van tijd zag ik dat mijn ventielen scheef gingen staan.

Toen pas gaan zoeken en gevonden dat je dan beter geen rubberen ventielen moet hebben. Door centrifugaal kracht vervormen de ventielen en kunnen uiteindelijk zelfs daardoor gaan inscheuren en lekken. Je kan dan wel zien of je TPMS je daarvoor netjes waarschuwt, maar het systeem gaat op deze manier alleen problemen veroorzaken.

Dus de sensoren maar verwijderd en bij een volgende bandenwissel laat ik andere ventielen monteren.

Deze heb ik ook, werkt prima! Mooi om te zien dat gedurende een rit de temperatuur en de druk in met name de achterband op loopt. Maar natuurlijk ook een prima systeem om voor en tijdens het rijden de bandenspanning in de gaten te houden.

Voor het rijden lukt volgens mij niet, systeem gaat pas werken als je even rijdt.

Kwam ik achter, was verbaasd dat mijn achterband 30 graden was net uit een koude garage om te gaan rijden....

er zijn systemen die ook je banden op druk houden en of kunnen opblazen en aflaten maar op geen enkele wijze bedoeld voor motorfietsen
Ik heb al jaren ijzeren ventielen op mijn ST1300 en gebruik de Garmin sensoren samen met de Zumo 595. Zolang de sensoren werken gaat de 595 ook nooit de deur uit want de nieuwe XT ondersteund de sensoren niet meer. Typisch iets voor Garmin dure accessoires verkopen voor hun GPS topmodellen en dan na een paar jaar die dingen niet meer ondersteunen als ze een nieuwe top model uitbrengen. NOT DONE VIND IK:MAD:

Edited by Twointje Pan

• 1 month later...

Ik heb bij Waffie een prima (in de band/op de velg) systeem laten installeren evenals metalen ventielen.

Wil niet anders meer!

Welk systeem is dat? Kwam er vandaag achter dat het best handig kan zijn. Vriend van mij reed vandaag lek door glas en zag zn spanning onderuit gaan. Dan is een goede waarschuwing dus goud waard :)

Ik heb bij Waffie een prima (in de band/op de velg) systeem laten installeren evenals metalen ventielen.

Wil niet anders meer!

En wat heeft het jou gekost? Plaatsing inbegrepen.

• 3 months later...
  • Author

Even een update over mijn tpms systeem.

Omdat ik al een paar keer de sensors van mijn ventielen heb moeten halen om bij te pompen want het wordt kouder en dan verandert de druk wel een beetje,beginnen die dingen op de ventielen druk te verliezen. Dus ik heb alles er terug afgehaald. Spijtig want op zich werkte dat wel zeer accuraat.