Jump to content

Hallo allemaal.

Ik ben Koen en woon in Schepdaal, nabij Brussel. Ik ben een dorpsgenoot van Remco Evenepoel, voor de wielerliefhebbers onder jullie.

Ik ben 48 jaar oud, getrouwd en heb twee tieners thuis. Als jonge kerel, ben ik gestart met een honda MTX, een 50 cc brommertje. Net zoals zoveel jongeren in die tijd, werd er veel gesleuteld en reed ik al gauw veel sneller dan legaal toegestaan zou zijn. Daarom en ook om geen problemen te hebben met de verzekeringen, werd de MTX ingeschreven als motorfiets en kon ik met een gerust gemoed toertjes rijden. De droom, als student, was een echte motorfiets, maar daar had ik de centen niet voor. Eens aan het werk en getrouwd, waren er andere prioriteiten : huisje, tuintje, kindjes. De interesse in de motorfiets bleef echter sluimeren. Drie jaar geleden kreeg ik de kans de motor van mijn neef te lenen. Een Honda Varadero die al geruime tijd stilstond vermits hij al een tijdje met een GS rijdt, maar zijn Vara niet wou verkopen. Aangezien een motor moet draaien, is dat mijn geluk geweest en staat hij nu bij mij in de garage. Ik doe veel ritjes hier in de buurt, ben op een vijfdaagse geweest in Vogezen / Zwarte Woud en gebruik hem ook voor woon-werk verkeer. Verleden jaar kwam er een F650 GS bij om offroad te rijden. Ik volg ook avondles Motorfiets-technieken waardoor ik nog meer zelf sleutel aan beide motoren : alle onderhoud doe ik nu zelf. Ik heb dus (nog) geen Pan, maar dat is wel het plan. Liefst zou ik er één vinden, waar redelijk veel werk aan is. Zo sla ik 2 vliegen in één klap. Volgend jaar is mijn laatste jaar avondles, en daarvoor heb ik een project nodig. Als ik een 'goedkope' Pan op de kop zou kunnen tikken, er een jaartje aan zou kunnen sleutelen en er daarna mee rijden ter vervanging van de Varadero, dat zou perfect zijn.

Zo, het werd ineens een beetje een langer verhaal dan nodig... ;-)

Featured Replies