Jump to content

Hallo allemaal,

Een vraagje,

Ik wil graag de lichtere kunststof delen iets donkerder gaan spuiten net als de rand van de topkoffer.

Zijn er hier ervaringen hoe je dit het beste kunt doen?

Eerst een primer? Speciale verf? Wel of niet schuren of alleen ontvetten?

Alvast bedankt voor de reacties.

Gr. WinovaniFA4FAC3C-BC85-441D-B900-E178A2A3EB9C.thumb.jpeg.eccfe5f0c971c551001384e899839c0a.jpeg

Featured Replies

• Moderators

Je kan ook een andere onderkuip kopen en die onder het zadel vervangen.als je dat niet wilt......dan idd goed ontvetten kunstof primer en dan spuiten.

Houd er wel rekening mee dat de onderkuip behoorlijk steenslag onderhevig is en na een tijdje kan gaan chippen

zeer goede (en goedkope!) oplossing: REPAPLAST COLOUR FINISH van INNOTEC. prijs per spuitbus ca. 10 euro. verkrijgbaar via autohandel. dit product wordt gebruikt in de autoschade bedrijven om kunststof delen te spuiten na schade.

ik heb mijn delen van mijn (toendertijd) ST1100 gespoten met dark grey. van mijn ST1300 (huidige motor) heb ik de delen zwart (black) gespoten.

resultaat, ALS NIEUW!!

geen urenlang schuren nodig, alleen goed ontvetten en spuiten.

ik heb in het verleden de bumpers van mijn auto (s) ook gespoten met dit materiaal. wasstraat, pekel, modder, niets kon het van de bumpers (en stootstrips) af krijgen.....en na enkele jaren waren de bumpers nog als nieuw!

iedereen weet dat in de autohandel verschillende merken "bumperzwart" te koop zijn en deze gaan allemaal op den duur vervagen. (mijn ervaring)

de repaplast colour finish niet.

ik zou zeggen, probeer het zelf enne.....ne ik heb geen aandelen in Innotec......

Ik heb de achterste bumper van onze renault cabrio hiermee zwart gespoten, ook hierbij niet schuren maar alleen zéér goed ontvetten, het resultaat is ook als nieuw !

4B88138D-B4DB-4D19-B942-8B338100E12D.jpeg.59de7b41a110e25d53805c18edd9afaf.jpeg

• Author

@Henk2511 geen primer nodig?

Ook in een winkel te halen of alleen via internet?

Ik zie verschillende kleuren maar is lastig om via een site te kiezen.

Middel of donkergrijs of antraciet, dus in een winkel zou handig zijn.

@Winovani ik heb het bij een autozaak gehaald, mijn ervaring op de bumper is heel goed, ik weet natuurlijk niet hoe het zich op de motor houd, maar ik neem aan hetzelfde als op de auto.

958485FD-1AC4-4279-98A1-8DA4AA9AC232.jpeg.8e0629dee0323b12a42fe5fb95ed22ea.jpeg

• Moderators

Nu weten de meesten wel dat ik regelmatig spuitwerk aan motoren doe. Goede raad: 1e, goed ontvetten.

2e, als er niet teveel beschadigingen op zitten licht opschuren (verbeterd de hechting).

3e, weer goed ontvetten.

4e, een goede kunststof primer opzetten, dit is een must! Anders krijg je nooit een goede hechting!

5e, licht opschuren zodat alles strak is.

6e, weer ontvetten.

7e, in kleur spuiten en aansluitend blanke lak spuiten (wet in wet geeft de beste hechting).

Daarna heb je een resultaat wat je gedurende jaren met trots kunt laten zien.

Als je wilt weten waarom je zo vaak met ontvetter tekeer moet gaan, dan kun je geen vuil in je werk schuren.

Winovani,

ik bestel Innotec materiaal bij een bevriende garagehouder die regelmatig bestelt bij Innotec. hij bestelt dan de spuitbussen voor mij mee en ik haal ze bij hem vandaan. bij schadeherstellers is het merk ook algemeen bekend. probeer het eens bij een hersteller bij jou in de buurt of bij een garage die werkt met Innotec.

groet, Cooton

Houd er rekening mee dat plastic delen aan onderzijde motor generfd zijn.

Schuren zal deze nerf weghalen waardoor dit blijvend zichtbaar wordt.

Ik ben momenteel ook bezig om mijn kunststof delen te spuiten.

Waren grijs, worden zijdeglans zwart.

Ik werk bij Wurth en heb van Wurth de kunststofprimer (art.nr. 5867 000 125) in twee lagen aangebracht, daarna met onze quattrolak (art.nr. 0893 399 005) gespoten, in 1 laag.

Resultaat is prachtig.

Wel vooraf de delen goed gereinigd en na drogen, met siliconenreinger (art.nr. 0893 200 1) ontdaan van stoffen, die het resultaat negatief kunen beinvloeden.

Ik ben tevreden.

TonyPan

• Author

Bedankt voor alle tips!

Mijn volgorde was:

Goed ontvetten samen met een Scotch-Brite,

Kunstof primer erop,

Spuiten in kleur (46810),

Afwerken met matte blanke lak.

Alles gebruikt van Motip.

En zie hier het resultaat, ik ben tevreden :vroem:

2131030C-6768-4DC4-9009-D682B44B7935.thumb.jpeg.a4f4b01c9768332ad067bfd3d08fc735.jpeg