Jump to content

Vandaag erachter gekomen. Iedere x ik het contact aanleg springt het klokje naar am 1.00 en staan mijn beide triptellers weer op nul. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Heb onlangd wel 2 asseccoires aangesloten via het qaurtet harnass. Achterlicht lampjes vervangen door led en een nieuwe batterij geplaatst..

Featured Replies

• Author
Dat heb al gedaan. Geen resultaat..heb wel gezien in de zekeringen kast dat het dashboard en achter licht bij elkaar zitten. Zou dit met vervangen achterlichten kunnen te maken hebben? Al lijkt mij dat onwaarschijnlijk...
kijk het contact slot ook maar eens na,en de kabels er naar toe, zeker die in de buurt van het balhoofd lopen,is een veel voorkomend probleem.
  • Author

Update

Alle assesoires losgekopoeld

Led verlichting weggehaald

Met andere accu getest

Geen invloed.

Moet dus ergens kabelbreuk zijn in drazdje dat klokje en tripmeter van continu stroom voorziet als contact uit staat? Maar welk kabeltje is dat....

• Author

Ondertussen erachter gekomen.. bleek nog een 10amp zekering te zitten excl voor klokje. Zat in 2e zekeringkastje. Deze was gesprongen. Was erachter gekomen na bestuderen elec schema in haynes manual.

Wijze les geleerd. Volgende x eerst alle zekeringen nalopen. Verstand komt met de jaren zeker...case closed...

Goed dat je het snel kon oplossen. En...volgende keer zal het niet de zekering zijn, maar alweer datgene wat je het laatst checkt.

Meneer Murphy weet daar meer van. :jin:

10amp voor een klokje?

en als het de zekering was werkte die helemaal niet,en jij zegt in je begin post "iedere keer als ik het contact aanleg springt die naar 1.00 en staan je triptellers op nul" ,dit wil zeggen dat die dan wel stroom krijgen,maar onderbroken wordt(zoals doorgeschuurde kabel)en de gesprongen zekering van iets anders is.

Electrisch probleempje, zoals boven geschreven gebeurt bij mijn 1300 dus ook. Dagtellers op 0, klok op AM1:00, maar wat ook is dat mijn motor niet aanslaat. Na wat rommelen met de dodemansknop, jiffy, slaat de motor aan en zijn er de rest van de dag geen problemen meer.

Laatst deden mij dimlichten het niet meer, zette ik toevallig de handverwarming aan starten de motor en het dimlicht branden weer. Dit had ik als eens eerder gehad. daarna geen problemen meer met de verlichting.

Ik sta voor een raadsel.

Nu begrijp ik dat er een update is geweest bij de 1300 met betrekking tot de massa? Zou dit een oorzaak kunnen zijn.

Edited by frank