Jump to content

Wie o wie, weet wat ik hier aan kan doen.

Ik heb begin vorig jaar een nieuwe accu gekocht en dit ging toen de hele zomer goed.

Toen de winter aanbrak is de motor de garage in gedaan na nog één mooie rit.

Oke na de winter was de accu leeg en dat is wel begrijpelijk dus geladen en weer lekker gaan toeren.

Maar als ik nu door omstandigheden even 1 of 2 weken niet kan rijden moet de accu weer aan de lader want de accu is dan te leeg om te starten.

Alles wat ik weet heb ik nagekeken maar snap er even niets meer van.

Hebben jullie dit probleem ook of wat doe ik verkeerd of waar let ik niet op.

Ik vind het allemaal zo vreemd en het was geen goedkope accu maar een speciale voor lekker toeren met de motor.

Alvast weer bedankt voor de reacties.

Featured Replies

Geen idee, ik heb m in winter op druppel lader, misschien is accu stuk, ik had in mijn Opel movano ook nieuwe bosch accu en die was ook na ca 1,5 jaar stuk deze winter , er zit wel eens een slechte tussen. En misschien is je accu beschadigd omdat ie te leeg is geweest (?)

Als het een lithium ion accu is zal hij kapot zijn

Deze mogen niet diep ontladen zijn,dan is het over mits er geen beveiliging in zit

Als het een gewone natte cel is dan de levensduur wel erg kort

Ik heb een soort gelijk probleem gekend.

Bleek bij mij een recentelijk gemonteerde relais (ten bate van een stebel toetert) te zijn die verkeerd was aangesloten en continue verbruik realiseerde waardoor mijn accu langzaam maar zeker leeg liep wanneer ik een tijdje niet reed.

Relais vervangen probleem verholpen.

Ik persoonlijk gok op de accu.

Ik heb er een volt meter op. Regelmatig hou ik hem dan in de gaten. Als ik te lang niet rijd zet ik hem aan de druppelaar als de accu beneden de 11,5 volt komt. (Bij 11,5 volt start hij nog steeds goed)

Een accu die niet geladen blijft gaat stuk

Te diep ontladen (lood zuur accu ontlading max 40 %)

En door bevriezing ( juist door dat ze totaal ontladen is)

dit feit heeft niets van doen met een mogelijk slecht exemplaar maar komt voor door verkeerd gebruik.

niet vergeten dat er een verschil is tussen de spanning die je meet en het startvermogen wat de accu nominaal moet kunnen leveren.

heb klanten die jaarlijks een nieuwe accu nodig hebben om deze redenen

Wie o wie, weet wat ik hier aan kan doen.

Ik heb begin vorig jaar een nieuwe accu gekocht en dit ging toen de hele zomer goed.

Toen de winter aanbrak is de motor de garage in gedaan na nog één mooie rit.

Oke na de winter was de accu leeg en dat is wel begrijpelijk dus geladen en weer lekker gaan toeren.

Maar als ik nu door omstandigheden even 1 of 2 weken niet kan rijden moet de accu weer aan de lader want de accu is dan te leeg om te starten.

Alles wat ik weet heb ik nagekeken maar snap er even niets meer van.

Hebben jullie dit probleem ook of wat doe ik verkeerd of waar let ik niet op.

Ik vind het allemaal zo vreemd en het was geen goedkope accu maar een speciale voor lekker toeren met de motor.

Alvast weer bedankt voor de reacties.

Nou we kunnen natuurlijk gaan stemmen wat je moet vervangen. Meeste stemmen gelden.

Of heel gek idee, een metertje tussen de accu hangen en meten of er (te veel ) stroom loopt.

Mmmmm ik rij soms een week of zelfs 2 weken niet, om de accu er dan elke keer uit te moeten halen om hem thuis (Ik heb een garagebox zonder stroom anderhalve straat verderop) aan de druppellader te leggen?
gemiddeld genomen verliest een accu 1 % per dag aan capaciteit..... even rekenen ( 1 x in de 6 weken minimaal even doorladen kan dus geen kwaad)

De 1300 is van 2010, heb voor 3 jaar terug de accu vernieuwd nu de tweede accu gaat zijn vierde de jaar in.

Van eind eind oktober tot maart staat de accu altijd aan de lader. Het is wel zo als je motor een 3 maand stil staat ,

hij met moeite start of helemaal niet, daarom staat hij bij mij aan de druppellader bij langere stilstand.

• Author

oke ik heb genoeg om na te kijken maar ik denk dat de druppellader gewonnen heeft.

Verder had ik alles al gecontroleerd en ben nergens gekke dingen tegen gekomen

Weet nu wel dat het niet aan mij ligt.

Thanks allemaal.

• 2 months later...
Ik heb er vier jaar geleden een Lithium accu in gezet omdat ik niet zo regelmatig rij en geen stroom in de garage heb. Sindsdien is ie nooit aan de lader geweest (ook niet in de winter) en hij start altijd. Zeer tevreden over!