Jump to content

hoi allen ,

hierbij een vraag mijn accu gaat heel snel leeg als hij een paar nachten stil heeft

gestaan .ik denk dat er teveel attributen direct op mijn accu zijn aangesloten voor

mij toen de makkelijkste manier ,maar niet de beste.

wie kan mij helpen om het op een tekening te zetten dat het makkelijk aan te sluiten

is van een plus draad en een grond .of wie zou mij daar bij willen helpen.

mvg sec

Featured Replies

• Author

TomTom ,derde remlicht ,versnellingsindicator ,dubbele USB oplader.

of is een quartet harnas de oplossing en past het op elke ST1300 de mijne is uit 2005.

Derde remlicht gebruikt toch spanning alleen als je remt ,en heb je dan ook verbruikers continu aanstaan via de usb poort.
  • Author

Ja daar heb je gelijk in @pheufk en de USB poort kan ik niet uitzetten

Ik wil eigenlijk dat het zo zit dat ik daar geen last meer van heb.

Gr sec

Ja daar heb je gelijk in @pheufk en de USB poort kan ik niet uitzetten

Ik wil eigenlijk dat het zo zit dat ik daar geen last meer van heb.

Gr sec

Usb poort zal altijd wat stroom blijven gebruiken omdat daar een transformatortje in zit die van 12V de spanning naar 5V terug moet brengen. Zet daar een schakelaartje tussen of sluit hem aan op je contact.

De quarted harnes als die bij jou aanwezig is,kun je hem zien mits die goed is gemonteerd bij je linkerspiegel.

P.S is niet bouwjaar gebonden past bij alle bouwjaren..

• Author

hallo,

vandaag quartet harness bestelt en de multi stekkers ook.

als het binnen is ga ik het er opzetten hoop dat het allemaal lukt.

bedankt in ieder geval voor de info.

gr sec

Je zou ook kunnen meten wat de gebruikers met de grootste lekstroom zijn. Als je de zekering van een verdachte accessoire loshaalt, en een multimeter aansluit tussen de twee contacten, dan meet je de stroom die door die ene accessoire loopt. Je hoeft er verder niets voor los te halen, het enige dat je nodig hebt is een multimeter die stroom kan meten. Een stroom van een paar mA is meestal wel acceptabel, maar als je veel hoger uitkomt, dan heb je waarschijnlijk de reden gevonden waarom je accu steeds leeg is.

Als oplossing kan je er dan een aan/uit schakelaar voor zetten, of aansluiten achter het contact. Alle accessoires aansluiten achter het contact lost natuurlijk ook het probleem op, maar is waarschijnlijk een stuk meer werk en lang niet altijd nodig.