Jump to content

Featured Replies

Hallo Eric,

Mogelijk is het toerental bij het inleren te laag. Probeer het eens met een hoger toerental (>3000 rpm) en dat even vasthouden.

Als dat niet helpt komt een van de benodigde signalen waarschijnlijk niet binnen.

Succes,

Henny.

• Moderators
Da's handig, dat is je diagnose stekker, wij hebben alle gear indicators aangesloten in het instrumenten paneel. Waar je op moet letten bij het inleren is dat je het toerental op ongeveer 2000Rpm houd. Staat er in jouw gebruiksaanwijzing niet welke draad je aan massa moet leggen om te starten? die leg je aan massa, dan reset het apparaatje zich en dan geef je vijf korte pulsjes om het apparaatje te laten weten dat je vijf versnellingen hebt.
  • Author
Ik zie dus wel die L, als ik in neutraal wiel draai met de hand, zie je de indicator "ronddraaien", als wiel weer stil staat komt de L, dus dat klopt met instructie, volgens mij klopt aansluiting ook met instructie en met het plaatje, die stekkers is conform plaatje Ali, volgens instructie moet groene draad zo te zien op die geel/ groene.

Ik lig er helemaal af als ik die instructie lees van Ome Alie..

Ik hoop oprecht dat je er uit komt.. Van mij een dikke schouderklop..

Hier komt een hoop geduld, uitproberen en opnieuw beginnen om de hoek...

De gebruiksaanwijzing van Ali komt bijna één op één overeen met die van de Healtech Gipro indicator. Het ding moet het gewoon doen. Eerder is hier ook een draadje geweest over de installatie van een Ali gearindicator. Heb je de groene draad van de indicator op de juiste draad van de ECU aangesloten? Toen ik mijn Gipro installeerde vond ik het lastig om tussen al die draden die daar samenkomen de juiste draad (geel met een dun groen streepje) te vinden. Er zaten een paar draden bij die op elkaar leken (maar dat kan ook aan m'n bril hebben gelegen ;)).

Edited by RRR

ik zou het toch zoeken in de aansluiting van het geel/groen draadje

als deze niet of niet goed is aangesloten blijft hij de L aan geven

als deze correct is aangesloten gaat de L na ongeveer 5 sec over na 1 dan kan je de

eerste versnelling inschakelen enzo verder

achter het dasboard het geel/groen draadje zoeken daar aan sluiten en het moet werken

en wat RRR ook al aan geeft er is hier over al een draadje geweest en daar staat een plaatje

bij waar je de groen/geel kan vinden

succes

• Author
Heb RRR al op PB gehad net een keer of 3, ik had veel vragen hahaha, dank RRR en iedereen die tips geeft, ik heb waarschijnlijk verkeerde gebruikt voor groen draadje, ik ga straks verder.
  • Author

Iedereen bedankt , vooral RRR bedankt voor alle PBtjes met je tips!!!!

Hele achter kant verwijderd om bij de module te komen, alles werkt

20210418_145114.thumb.jpg.3a3d1c968dab96960b5ae57157350194.jpg20210418_145047.thumb.jpg.cb963e941cce3204671106bea32c6856.jpg20210418_114509.thumb.jpg.b80375b3280275b212cb44ed91799276.jpg

@Eric R.

Is die gele draad met dat groen streepje erop niet ergens beter te bereiken,

of van waar komt deze dan. En waar heb je dan de andere draden aangesloten en kwamen de kleurcombinatie dan ook overeen.

En de welke gebruik je nu om in te leren die je tegen de mas duwt. Misschien een foto ervan plaatsen.

• Author

Of beter te bereiken geen idee maar denk t niet, je drukt bij deze voor inleren niets op massa, die groene draad gaat dus achter in die geel/ groene. Verder zitten er 2 stekkers aan die gaan op stekker aan rechter kant net achter blok kap er af en dan zit er een hoes met meerdere stekkers, er zit er een met 2 Polen maar je moet die met 3 polen hebben

20210418_185237.thumb.jpg.f54c36e52d7517e13c10a645e211d15a.jpg

Inleren gaat op dezelfde manier als bij de Gipro van Healtech. Is hier wel ergens een draadje over. Geel/groene draad schijnt ook ergens in het dashboard te zitten. Hij komt vanaf de ECU dus als je de kabelboom ergens openmaakt, moet je 'm tegenkomen (maar dat vind ik nogal wat). Bij mijn (non-ABS) motor hoefde ik de achterkant niet te demonteren en kon ik de ECU via het kontje losmaken en vrij gemakkelijk bij de bekabeling komen.
  • Author
Ik kreeg in T kontje van mijn ABS versie idd de ecu zo niet los, omdat het elastiek "haakt" aan de achter licht kant en daar kom ik van onder zadel niet bij. Heb achter stuk helemaal eraf gehaald door alle koffers te verwijderen en het handgrepen gedeelte helemaal te verwijderen, let hier wel op dat er ringen, tonnetjes of busjes tussen de bouten en moeren zitten. Als alles eraf is kan je wel makkelijk bij de ecu.
  • Author

Nb, de 2 (man vrouw) stekkers die aan de Ali indicator zitten sluit je dus aan aan de zijkant, zie ook eerder de Ali foto, in het hoesje zitten een aantal stekkers, daar trek je een stekker verbinding (man vrouw) uit elkaar en sluit je de indicator op aan, er zitten er daar 2 die passen maar 1 ervan heeft 2 draadjes en de andere 3 draadjes en die met 3 draadjes had ik nodig.

20210417_140324.thumb.jpg.12a07f075969ef635f702cff5449e7d6.jpg